Koop eentje met een goede prijs prestatie verhouding. de samsung evo 840 of de OCZ vector 150 zijn aanraders.

Verder moet je er vooral op letten dat je besturingssysteem TRIM en NCQ ondersteund aangezien dit een behoorlijke prestatiewinst oplevert.

Zorg er ook voor dat je 10 à 20% van de ssd niet partitioneerd. Zo kan deze ruimte als reserve dienen voor het wear leveling algoritme. Ook dit voorkomt prestatieverlies.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Er kan niet veel fout gaan bij het kopen van een SSD.

1. Als het voor een PC is, is het wel handig als er een bracket meegeleverd word (niet eens noodzakelijk maar staat wat netter. Anders hangt die los in je kast)
2. Er zijn verschillende Read/Write snelheiden. Ook al zal elke SSD sneller zijn dan een HDD zijn er verschillende soorten. Ga dus niet blindelings voor de goedkoopste SSD maar kijk ook even naar de snelheid en bepaald hoeveel je ervoor wil uitgeven.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook hier geldt wel weer, kan je systeem het wel aan? het is niet echt zinvol om extra geld uit te geven aan een ssd van 600Mbps als je moederbord (sata poort) maar 300 Mbps ondersteunt.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Echter zijn er bijna geen SATA2-SSD's die goedkoper zijn of SATA3-SSD's die duurder zijn. Kortom, als je toevallig alleen maar een SATA2-poort over hebt, moet je niet om die reden een SATA3-SSD overslaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Staar je niet blind op sata 3g of sata 6g Er zijn sata 3g ssd's die beter presteren dan sata 6g ssd's.
Met enige regelmaat worden op verschillende plekken SSD's getest. Op dit moment lopen de prijzen wat terug en kun je voor rond de 100 euro al een SSD krijgen van 256 GB. Momenteel ligt daar wel de sweetspot voor back for buck. Voor iets met 120/128GB zou ik dus niet meer gaan.

Qua prestaties zit er wel verschil in, maar dit is erg afhankelijk van je gebruik. Wil je alleen meer snelheid bij het starten van Windows en het inladen van programma's of games, dan hoef je niet voor een topper te gaan.

Anyway, lees gewoon een van de recente tests en maak op basis daarvan je keus:
http://nl.hardware.info/reviews/5121/ssd-showdown-36-256gb-en-512gb-ssds-review
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit mij volledig aan bij de gegeven antwoorden hierboven. Eventueel als aanvulling nog, dat je een sata-kabeltje meekoopt. Ook die zitten er meestal niet bij (daarmee sluit je de ssd aan). Ook zou ik nog even het hardware nieuws in de gaten houden, want het schijnt dat ze bezig zijn met ssd's van maar liefst (1) terabyte groot.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
www.Alternate.nl verkoopt op dit moment al SSD's van 960 en 1000 GB.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Zo zie je maar, het is er zelfs al!