Welke laptop is beter? (Intel I5 of AMD A6)

Ik twijfel tussen HP pavilion 15-n210ed en HP pavilion 15-n205eb.
De 210 heeft een intelcore i5 met 1,6 GHz en 6 giga interne geheugen.
De 205 heeft een AMD A6 met 2 GHz en 8 giga interne geheugen.

Laptop gebruik voor films, muziek, dvd's maken, downloaden, gebruik meerdere software tegelijk etc.
Weinig tot geen gebruik van games.

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
7.4K

Het beste antwoord

Hallo,
Ik heb de specificaties nog eens nader bekeken... wat mijn voorgangers zeggen klopt inderdaad: een i5 is een goede keuze. Maar.... kijk ook eens naar de grafische kaart. De intel Laptop heeft een Intel Graphics HD en de AMD Laptop twee grafische kaarten: één onboard (AMD Radeon HD 8400) en één discrete grafische kaart: (AMD Radeon HD 8670M).
Dit betekent dat de laptop de HD8400 gaat gebruiken wanneer hij stroom moet sparen, maar wanneer je echt de grafische kaart moet aanspreken, de discrete kaart gaat gebruiken (deze is beter en sneller, maar verbruikt meer stroom).
Het betekent ook dat in veel gevallen de AMD Laptop sneller zal werken. Deze is al sowieso superieur aan de intel laptop, vanwege de hardware die in deze laptop zit.
De hogere kloksnelheid, meer intern geheugen, tweede grafische kaart.... mijn keuze zou dan op de AMD Laptop vallen.
Je zult het in alles zien: betere verwerking van video's. Veel videobewerkingsprogramma's gebruiken de kracht van de grafische kaart voor hun berekeningen.
Video heeft ook veel geheugen nodig... die 2 gb extra is een groot voordeel.
Het enigste dat voor de 15-n21ed spreekt is de Intel Core i5, maar in zijn totaal is de 15-n205eb de betere keuze, wat mij betreft.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

De linkse is beter, hij heeft een Intel Core en dat zijn over het algemeen betere processors, de rechtse heeft dan meer intern geheugen, maar ik zou toch voor de linkse gaan. Processor is belangrijk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Linkse inderdaad.
Vele snellere processor dan de AMD.
Het mindere intern geheugen moet je dan maar voor lief nemen. Je kunt dit natuurlijk ook nog uitbreiden.