is een 1gb videokaart genoeg voor gaming ?

ik heb een videokaart op het oog van amd gddr5 met 1gb is dat genoeg voor bv battlefield 4

Toegevoegd na 2 minuten:
hij kost meer dan 100 euro nieuw

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
1.3K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Anders vertel je gewoon welke kaart het is. AMD Radeon 7770? Zoiets?

Het beste antwoord

Leer het nu en leer het goed:

Een videokaart koop je niet op het aantal GB
Een CPU koop je niet op het aantal Ghz

De volgende keer kijk je naar de 3 of 4 getallen van een videokaart als in 7850 of 290X (AMD) of 770 (Nvidia). Daarna is het belangrijk om te kijken naar het voorvoegsel. Bij Nvidia is GTX beter dan GT en bij AMD is R9 beter dan R7. En als je het nog precieser wil weten kijk je naar het tweede getal in 3/4cijferige naam. Zo is een 6850 beter dan een 7600 kaart.

Als je dat hele circus over wil slaan neem je gewoon een benchmark. En kijk je of het spel wat je wil spelen goede prestaties geeft bij de kaart die je denkt te gaan kopen.

http://nl.hardware.info/reviews/5115/2/benchmarks-battlefield-4-getest-met-40-gpus-inclusief-4k!-benchmarks-1920x1080