Wat is de maximale temperatuur voor een SSD schrijf?

Hoeveel graden kan een SSD schijf hebben en gaat daar de levensduur fors op achteruit?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.2K

Het beste antwoord

Vrijwel alle merken staan een temperatuur toe van 70 graden C. Daarboven vervalt de garantie op goede werking en lange levensduur.
escape
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Het voordeel van SSD-schijven is natuurlijk dat deze van zichzelf niet warm worden, maar redelijk koel blijven omdat er geen bewegende componenten (dus geen wrijving) in aanwezig zijn. En mocht het in je kast al 70ºC of warmer worden, dan zou ik toch eens kijken of je meer fans kunt plaatsten of je computer op een andere manier beter kunt koelen.