Hoe kan ik mijn pc het beste upgraden zodat hij weer meer bij de tijd is met een krap budget?

Mijn zelf gemaakte pc bestaat momenteel uit:

-intel core 2 duo e6600
-Nvidia gtx 260 msi edition
-2GB ddr2 ram
-Cooler Master CAC-T05-UW Centurion 5 behuizing
-Moeder bord weet ik niet meer helaas.

Ik wil er voornamelijk mee gamen en heb een krap budget van 120euro

Toegevoegd na 24 minuten:
Ik vind het niet erg om tweede hands onderdelen te kopen

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

je intel core zou wat extra geheugen kunnen gebruiken
en een betere videokaart
maar bedenk dat er gewoon een grens is.
alhoewel deze nog best mee kan met een goeie geheugen uitbreiding
als je nu windows 7 hebt , gewoon houden
heb je xp ?? upgrade naar windows 7 niet 8
en installeer minimaal 4 gig liefst meer
en pak niet de zwaarste games er is nog genoeg anders minder zware games
heb je al windows 7 dan heb je waarschijnlijk geld voor een fikse videokaart en spreid je geld uit als je niet voldoende hebt voor meer dan 4 gig
upgrade naar windows 8 is geen goed idee

kijk wat je moederbord aan max ram aan kan
koop de beste videokaart die je kan betalen
en breidt over een een bepaalde periode je geheugen uit
bijv een 4 gig bankje plus de rest die je nog hebt en later weer 1 vervangen
Tip: je kan ook kiezen voor een leuke 2dehands xbox 360 ? als je een goeie TV hebt
nadeel daarvan is wel dat je al snel vast zit aan een xbox live abbo wil je online game.
dat moet je dan wel elk jaar betalen. en je krijg veel reclame over uitbreiding packs om je oren dus of dat budget wize slim voor je is weet ik niet.
eEn ps3 is ook een optie maar deze zijn wel duurder.
weet niet of hier ook een betaal abbo nodig is ?
capthavoc
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Top. Alleen een beetje moeite met 'de beste videokaart die je kan betalen'. Misschien is dat toevallig een videokaart die toch wat te is voor de opstelling en wensen van de vraagsteller. Dan beter wat overhouden voor geheugen. 2dehands xbox360? Kan je m.i. beter gaan voor een 2de hands graka oid.

Andere antwoorden (1)

Meer geheugen inderdaad, dus minstens 4 GB in totaal.

En zet er een SSD-schijf in, dat is zowat de beste upgrade die je voor je pc kunt doen.