Mijn printer vermeldt dat er een papierstoring is, hoe los ik dit op?

Het betreft een Epson XP405. Ik heb hem open gemaakt maar er zit nergens papier vast?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
5.4K
Amadea
9 jaar geleden
Sommige printers geven ook de melding 'papierstoring' als de voorraad papier op is. Bijvullen is dan de oplossing.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ook als er papier in zit geeft hij de melding, het is nu al een paar maanden zo :/
Antoni
9 jaar geleden
Soms helpt uitzetten (en daarna stekker uit het stopcontact) en even later weer aanzetten, maar als je het probleem al een paar maanden hebt, dan heb je dat vast al eens gedaan.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
@Antoni Dat heb ik inderdaad al vaker gedaan, helaas werkt dat niet.
SimonV
9 jaar geleden
Wat voor melding krijg je voor de papierstoring? Nog een nummer of code o.i.d.?
SimonV
9 jaar geleden
Het kan zijn dat er iets in je printer gevallen is. Ik las hier de tip:
- zet je printer voorzichtig op z'n kop en rammel wat om te zien er of iets uitvalt.
- druk een vel karton voorzichtig door de printer, wellicht maakt dat de toevoer weer "schoon". http://www.fixya.com/support/t23156958-tx110_installer http://www.askmefast.com/Why_does_my_epson_nx430_keep_giving_me_a_false_paper_jam_error-qna3196945.html

Antwoorden (2)

Vaak helpt het resetten van de printer. Dus spanning eraf, even wachten en vervolgens weer inschakelen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Misschien even kijken op de paging van epson, voor drivers en firmware. en opnieuw installeren, misschien helpt dat. (zie bron)