waarom werkt de wifi niet op mijn laptop en hoe kan ik het probleem oplossen?

Ik heb een nieuwe laptop met Window8 gekocht een toshiba satellite
L50-a-1df maar mijn wifi werkt niet er staat wel verbonden maar als ik ga internetten kan de pagina niet worden gevonden dan reset ik de router doet de wifi het even en daarna werkt niet meer maar er staat nog wel verbonden.
Wat zo vreemd is dat de wifi het wel doet op tablet,smartphones,ps3,pc met Windows7 maar mijn susje die een Sony Windows8 laptop heeft, heefd precies hetzelfde probleem.

Toegevoegd na 1 dag:
ik heb de oplossing gevonden ik moest de drivers van mijn netwerk kaar updaten nu doet alles weer naar behoren heb de drivers hier gedownload
http://www.driverscape.com/download/qualcomm-atheros-ar956x-wireless-network-adapter
en toen geïnstalleerd via: muis in rechter boven hoek dan zoeken naar APPARAATBEHEER toen heb ik op het witte pijltje naast NETWERKADAPTERS geklikt toen rechts geklikt op mijn wirless network adapter en STUURPROGRAMMA'S BIJWERKEN en de nieuwe drivers geïnstalleerd

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
3.6K

Antwoorden (1)

Dit zou een oorzaak kunnen wezen, hoeft het niet bij jouw te wezen maar mogenlijk:

Op een laptop met windows 8 wordt de draadloze verbinding verbroken.

Oorzaak

De standaard energie instellingen zorgen er voor dat de WiFi antenne uit gaat om energie te besparen.

Oplossing

1. Klik op “Windows” toets.

2. Type “Configuratie scherm”. Klik vervolgens op “ ”Configuratie scherm”.

3. Kies bij Weergeven op: voor Kleine pictogrammen.

4. Klik op “Energiebeheer”.

5. Klik onder Energiebeheerschema’s achter het schema “Gebalanceerd (aanbevolen)” op De schema-instellingen wijzigen.

6. Klik op Geavanceerde energie-instellingen wijzigen.

7. Zet onder –> Modus voor energiebesparing de instelling Op accu op Maximale prestaties.