Is de PS4 beter dan een pc met 12gb RAM?

Ik ben van plan een computer te kopen voor games, de ps4 heeft goede specs en is goedkoop maar met een pc kan je meer dan alleen games spelen en de spellen zijn meestal goedkoper en je kan het upgraden.

Ik vond een website waar ik een pc kon kopen voor onder €500 en met goede specs maar zijn deze beter of slechter dan de PS4?. De processor en de graphics card zien er niet zo geweldig uit maar de RAM is wel 4gb meer dan de ps4.

Processor/cpu:
AMD FM2 A4-5300 Dual Core 3,4GHz

RAM:
12GB DDR3 Werkgeheugen

Geluidskaart:
7.1 Geluidskaart

HDD:
1000 GB Sata III Harde schijf 7200rpm

DVD Brander

Graphics card/gpu (deze is volgens mij ingebouwd in de proccesor):
AMD Radeon HD7000 1GB

Moederbord:
MSI FM2-A78M-E35

Stille PC

Case:
Cooler Master K-350 Blauw

Power supply:
500 Watt Cooler Master voeding

Sony had volgens mij bevestigd dat de kloksnelheid van de ps4 1.6ghz is maar die is wel met 8 cores maar games hebben toegang tot maar 6 cores.
Voor €20 kan ik een dual core 3.9ghz cpu krijgen maar ik wou liever niet over €500 gaan.

Dus zijn deze specs beter of slechter dan de PS4?

Toegevoegd na 4 minuten:
Met €20 bedoel ik €20 meer (dus niet dat ik een aparte cpu krijg voor €20)

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
2K

Het beste antwoord

Ja en nee.

Je hebt zeker en vast groot gelijk als je zegt dat je voorkeur naar een pc uitgaat ipv een PS4 omwille van de door jou genoemde voordelen.

Maar momenteel zal je voor hetzelfde bedrag geen enkele pc in elkaar kunnen steken die gelijkwaardig is aan de PS4. Maar binnen enkele maanden verandert de hardwaremarkt voor desktop-pc's natuurlijk weer met nieuwe en betere hardware en de PS4 verandert niet. Dus dat speelt dan weer in het voordeel van de pc.

Om de onderdelen die jij nu opnoemt te vergelijken met die van de PS4:

Die cpu is een instapmodelletje en mi niet geschikt voor deze situatie. Wil je de PS4 kunnen overtreffen denk je beter in de richting van een AMD FX-6300 6-core 3,5 GHz. Zo kom je ook aan 6 cores maar omdat dit een echte desktop-pc is presteert deze veel beter. Op dat vlak loopt de processor van de PS4 2 jaar achter.

12 GB RAM is een beetje overkill. 8 GB volstaat.

Harddisk: de PS4 komt toe met 500 GB maar in een pc kan je voor de prijzen van vandaag beter een 2 TB of 4 TB model gebruiken.

dvd-brander: verschil met PS4 is dat deze over een BD-speler beschikt.

Wil je kunnen gamen moet je ook kijken naar een aparte grafische kaart. Kijk eens naar de nieuwere modellen van AMD zoals de R7 en R9 reeks.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Bedankt, ik ben vergeten te reageren want ik heb besloten mn budget te verhogen om betere graphics te krijgen(R9 280x) en door al dat denken was ik deze vraag helemaal vergeten

Andere antwoorden (1)

Wel is waar dat je met een pc meer kan maar jouw pc ( hier boven dan ) zal de ps4 niet inhalen qua Graphics . Totaal voor gamen zal de ps4 beter geschikt zijn.
Ps, games hoef je niet per se te kopen ;-)