Waarom heet de toets Print Screen niet Copy Screen?

Dat is namelijk wat deze toets doet

Toegevoegd na 20 minuten:
Vergelijkbaar met copy zoals bij copy-paste.

Toegevoegd na 21 minuten:
Vergelijkbaar met copy zoals bij copy-paste.

9 jaar geleden
in: Hardware
SimonV
9 jaar geleden
Print betekent ook afdruk. Dus het is een afdruk van je beeldscherm.

Het beste antwoord

Omdat vroeger onder MS-DOS daarmee het scherm afgedrukt werd op de printer.
gvrox
9 jaar geleden
SimonV
9 jaar geleden
Dus we hebben nog allemaal oude toetsenborden?
gvrox
9 jaar geleden
Nou nee, men heeft gewoon nooit de naam van de toets aangepast. Het komt wel vaker voor dat iets 'ouderwets' gebruikt wordt, de "save" knop in Word is bijvoorbeeld een diskette, en die worden tegenwoordig niet/nauwelijks meer gebruikt.
SimonV
9 jaar geleden
Op zich toch vreemd. software ontwikkelt zich razendsnel, een paar letters veranderen op een toetsenbord lijkt te vooruitstrevend... Hier wordt overigens hetzelfde antwoord gegeven:
http://www.techrepublic.com/forums/watercooler/why-is-the-ing-print-screen-key-still-called-that-when-it-doesnt/
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ja, maar het is ook prettig als je toetsenbord en symbolen hetzelfde blijven ipv telkens veranderen.
HeerVoldemort
9 jaar geleden
+
Poet
9 jaar geleden
Het lijkt erop dat de vele ICT-innovatoren het toetsenbord vergeten zijn

Andere antwoorden (1)

Niet 100% zeker, maar omdat veel programmeertalen 'print' als weergeven gebruiken.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
gvrox
9 jaar geleden
En wat heeft 'weergeven' dan te maken met kopieren van het scherm naar het clipboard ?