waar koop je een pc gameplay recorder die in hogere resolutie dan 1080p opneemt??

het liefst in 4K

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
een software, of een extern apparaat?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@MrTwente
dat maakt me niet uit zolang ik er maar mee kan opnemen in hoge resolutie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@solero53
ik wil pc gameplay opnemen met mijn 4k monitor

Antwoorden (2)

Fraps kan volgens mij 4k opnemen, maar ik ben bang dat er wordt opgenomen in de resolutie van je beeldscherm. Oftewel als je geen 4k scherm hebt zul je ook geen 4k opnemen. Dit weet ik alleen niet zeker.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet niet vergeten dat de output van je pc videokaart of je console bepaalt of je uberhaupt in 4k kunt opnemen. Simpel gezegd als er geen 4k uit je pc of console komt kun je ook geen 4k opnemen. Zelfs al heb je een recoder die 4k kan opnemen, dan zal die de lagere resolutie die aangevoerd wordt op zijn meest opblazen tot 4k. En waarschijnlijk geeft dat geen mooie resultaten.
Persoonlijk vermoed ik dat er nog geen betaalbare recoders zijn die gameplay in 4k opnemen omdat er nog geen consoles en pc games zijn die 4k output hebben. Je zult al gauw bij professionele apparatuur terechtkomen dat gebruikt wordt door mediabedrijven zoals postproductiehuizen. Prijskaartje rond de 4000 eu voor een recorder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
toch weet ik dat als je 4k opneemt met een 4k recorder en een 4k monitor dat games er beter uitzien dan met een 1080p monitor en recorder.
Jaspro101
10 jaar geleden
dat klopt, dat ziet er beter uit. maar dan moet je wel een 4k monitor hebben. Het beste kan je opnemen met fraps, let wel op dat deze bestanden erg groot worden omdat het een hoge resolutie is (ik had 10gb voor 6 minuten, met schermresolutie 1600x900)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
@jaspro101
misschien is fraps inderdaad het beste,
maar die grote van bestanden maakt niet uit want als ik het eenmaal gemaakt hebt kan ik het gewoon weer verwijderen na dat ik het heb geüpload op youtube