Hoe stel ik mijn KPN Experiabox zo in dat Hamachi werkt?

Als ik via Hamachi in een Minecraftserver probeer te komen, blijft Hamachi een blauw bolletje vertonen. De VPN-tunnel komt dus niet tot stand. Is er misschien iets standaard beveiligd op de KPN Experiabox waardoor dit zou kunnen? Zo ja, wat is dit precies? Met de vorige modem werkte Hamachi wel altijd naar behoren.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Ik heb zelf veel problemen gehad met mijn experiaboxen en het gamen ermee. De experiabox is onlangs vervangen voor het nieuwe V8 model. Wat mij uiteindelijk heeft geholpen met mijn experiaboxen is het volgende.

Bij de oude experiabox (Thompson780) hielp het om een statisch IP te geven aan het apparaat waar je mee gamed. Ook de UPNP aanzetten maakte bij mij een verschil.

Bij de nieuwe experiabox (V8) werkte deze techniek helaas niet. In deze exbox zat wel een DMZ modus verwerkt. Ik heb een andere router op de exbox aangesloten en deze in de DMZ gezet. Vanuit daar mijn (game)apparaat op die router aangesloten en op die router mijn (game)apparaat in de DMZ gezet.

DMZ gooit alle poorten open. Kijk hiermee uit.

Hopelijk kan je hier iets mee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Volgensmij hoef je niks met je KPN Experiabox te veranderen als je een Hamachi server maakt.

Als je een normale Minecraft server maakt, zonder Hamachi moet je naar http://192.168.2.254/ en dan de porten openzetten van je Minecraft server.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb port-forwarding geprobeerd, maar niemand kon met de server connecten. Ik veronderstel dat het iets met de beveiliging is aangezien dit hiervoor met de oude modem nooit voorkwam.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
je hebt een statische ip nodig