waarom kan ik via mijn telefoon en usb adapter op de desktop wel bestanden verzenden en andersom niet?

Via mijn telefoon kan ik verbinding maken met de PC. Ik heb daar een usb adapter ingestoken. Wil ik een bestand verzenden naar de telefoon of laptop dan lukt dat niet. Ik krijg dan de melding verbinding via panserver mislukt of apparaat niet gevonden.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Als het gaat over een android toestel probeer dan het volgende:

Ga naar Instellingen -> Verbindingen (of connectiviteit) -> Standaard verbindings modus -> klik op 'USB-Opslag'

Sluit vervolgens uw mobiel aan op uw PC. Ga naar Windows verkenner. Als het goed is, ziet u nu bij 'mijn computer' 'deze computer' een opslag station staan. Klik hier op. Dit is de geheugen kaart van uw telefoon. Zo kunt u bestanden vanaf uw telefoon kopieren naar uw pc, en ook andersom. Voor foto's die u heeft gemaakt met de camera, gaat u naar 'DCIM'.

Nog geen verbinding? Doe dit nadat u uw mobiel hebt aangesloten op uw pc:

Swipe zodat de taakbalk van uw mobiel naar beneden komt (waar alle meldingen komen) en klik op USB verbinding. Als het goed is, krijgt u nu een scherm. Klik hier op: USB verbinding inschakelen.

Ik hoop u hier voldoende mee geholpen te hebben. Vragen kunt u gerust stellen.