Water over laptop 48h laten drogen nu zwart beeld wat te doen?

Beste Lezers,

ik heb sinds november 2013 een nieuwe Acer Asprie E1-532. Nu heb ik daar vrijdag avond water over laten vallen over toetsen bord, en dus ook aan de overkant bij moederbord enz. Heb hem toen nog aangehad, kort erna strepen door het beeld en daarna zwart scherm. Ik kon me batterij er niet uithalen omdat ik het nog nooit had gedaan dus zeker 5 min heeft hij zo gestaan voordat ik er achterkwam hoe ik hem van stroom moest halen gezien hij ook niet meer uit wilde.

48h laten drogen, net aangezet maar alleen beelscherm, zwart en lichtje brand ook niet van de processor? (lichtje wat vaak knipper met aanduiding dat hij bezig is)

Waarschijnlijk dus kortsluiting en moeder bord naar de klote? Graag hoor ik of dat juist en of dat onder de garantie valt (vast niet), en hoeveel dat gemiddeld zou kosten bij een reparateur? Of kan ik zelf onderdelen kopen en plaatsen, of is het gewoon aan te raden een nieuwe te kopen?

P.s. ik hoef geen preken dat ik niet moet drinken en eten bij me laptop, alleen nuttig advies word gewaardeerd! =)

Fijn pasen iedereen, bedankt alvast voor de reacties!

Gr,
T

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Hardware
4K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Hallo, Tw89 het kan zeer waarschijnlijk zijn dat er kortsluiting is of je kunt het beste even naar de maker gaan want het kan ook zijn dat de beeldscherm is beschadigd dat hij die eventueel kan vervangen.
Verder kun je zelf even de batterij eruit halen en opnieuw opstarten.
Groeten, Gabster.

Het beste antwoord

Hey, je kunt het beste even de batterij uithalen (er gaat niets gebeuren qua schock) en breng het eens naar de maker het gaat ongeveer 100-400 euro kosten dus zou ik je aanraden een nieuwe te kopen. voor 300 of 600 euro kun je een betere laptop halen dat beter werkt.

groeten, gabster
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Pc nu zolang mogelijk niet aan zetten!
Probeer de laptop zoveel mogelijk open te maken, en leg u laptop in rijst. Rijst neem vocht op zich. Nadat u uw pc in het rijst hebt gelegd, moet u ongeveer 48 uur wachten.

Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Breng hem terug naar waar je hem gekocht hebt en bied hem aan ter reparatie. Hij valt nog onder garantie. Zeg dat je hem s'morgens aanzetten en dit het resultaat was. Je hoeft niet te liegen maar hoeft ook niet alles te vertellen toch. Succes!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
PoppeSchuitema
9 jaar geleden
De reparateur zal na het openmaken in 1 oogopslag zien dat de computer nat (geweest) is en zal niet onder garantie gaan repareren.
Deze mensen maak je niets wijs want die hebben alle smoezen eens gehoord en beleeft
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ach weet je, nooit geschoten is altijd mis. En als je een keer pech hebt met je zo goed als nieuwe laptop, kan je het altijd proberen. Netste jongetje van de klas gaat het niet altijd halen.