Kan ik bestanden overzetten tussen 2 lap tops met behulp van een usb kabel?

Met een stick ben ik een week bezig...:)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sticks zijn meestal niet zo snel. USB-HDD's zijn vaak al sneller. Er zijn wel hele speciale USB kabels die je tussen twee PC's kan doen, maar die moet je dan wel speciaal aanschaffen. Nog een mogelijkheid is via een netwerk.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hoe heet dat dan? Zo'n hele speciale usb kabel?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://www.hardwaresecrets.com/article/Connecting-Two-PCs-Using-a-USB-USB-Cable/248
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Vaak USB link cable.

Het beste antwoord

Ja, met een speciaal soort USB kabel kan dat:

http://www.mercateo.nl/p/1509-849951/2530337_USB_2_0_Easy_Link_cable.html?showSimplePage=NO&ViewName=live_nl~showGrossColumn&pk_campaign=SEA_PLA&pk_kwd=Sonstige&pla_kw=&ia-pkpmtrack=1-5323136323434313738303-113940522-5831574042-18283950120

Toegevoegd na 45 minuten:
Met een simpele USB-kabel kan het niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ja hoor, dat is geen probleem. Wat je nodig hebt is een zgn. cross cable Dit is een netwerkkabel met gekruiste draden. Als je deze met de netwerkkaarten van beide PC verbindt creëer je een netwerk tussen deze twee computers. Wel even zorgen dat de werkgroep naam gelijk is, anders zien ze elkaar niet.

Toegevoegd na 1 minuut:
voordeel van de cross cable is dat hij veel sneller is dan een usb kabel
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Reddie
10 jaar geleden
De vraag gaat over een USB verbinding. Niet over een netwerk verbinding. -
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De eigenlijke vraag is hoe zo snel mogelijk besta
nden over te zetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Eigenlijk een groot probleem op deze site. Vragers weten vaak niet wat ze moeten vragen/hoe ze moeten formuleren.Antwoorders komen dan voor het probleem: -Geen antwoord geven op de vraag, maar de vrager zo goed mogelijk verder helpen, met kans op minnen/verwijdering/reacties.
-Antwoord geven op de vraag, waar de antwoorder niks/weinig mee opschiet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ben het eens met MrTomaat. Een antwoord (nuttig, door bezoekers ook als zodanig aangevinkt) wordt soms toch tot reactie "gedegradeerd".
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan zou dit een goede reactie zijn. Met een cross kabel kun je zonder usb twee pc's verbinden en snel data overzetten.