waarom valt mijn laptop uit zonder waarschuwing?

Mijn laptop is al ongeveer 3 maanden zo dat hij uitvalt, heb hem wel al 2 1/2 ongeveer. . Als de oplader er niet in zit gaat hij na 20 minuten uit zomaar zonder waarschuwing. Dat was in het begin ,bij 100% kon hij nog 40 min bij 60 20 min. En nu is het,2 maanden later, nog veel erger geworden. Ookal is hij 100% ,hij valt na 5 seconden uit. Mijn oplader doet het ook slechter naarmate mijn laptop (accu?)verslechterd.
Ik denk dat het de accu is, maar als ik een nieuwe koop kan ik beter en nieuwe laptop aanschaffen. Wat dus niet handig is voor mij (heb teveel games en bestanden enzo ). Maar als hij zo blijft presteren koop ik een nieuwe. Toch weet ik niet zeker waar het aan ligt.
Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.3K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Wat bedoel je met 2,5? Jaar, dagen, maanden, minuten, eeuwen, secondes, nanosecondes... en ga zo maar door.

Antwoorden (2)

Ga er maar van uit dat jouw accu stuk is. Toch hoeven nieuwe accu's niet persé schreeuwend duur te zijn blijkens onderstaande link, voor een paar tientjes heb je al een nieuwe accu.
10 jaar geleden
Je accu is waarschijnlijk versleten. Dit gebeurde ook bij mijn oude laptop, er zijn dan 3 opties:
- Je accu laten repareren. (Ik denk niet dat het mogelijk is, maar je kan het proberen)
- Een nieuwe accu kopen. Dit is het meest praktisch, aangezien ze niet heel duur zijn.
- Altijd de oplader in je laptop laten zitten. Zo heb ik dat ook gedaan tot ik een nieuwe laptop kocht.
Oh ja, dat is optie 4:
- Nieuwe laptop. Minst praktisch aangezien dat best duur is..