Wat is er gebeurd met mijn laptop ?

En hoe kan ik het fixen ?
Hij wil niet opstarten want da zegt hij error dat hij iets niet kan lezen . De HDD hoor ik wel maar ik weet niet of hij kapot is.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik vermoed dat de accu en de harde schijf kapot zijn. Is hij misschien pas gevallen?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Krijg je een blauw scherm met witte tekst (Blue Screen of Death) te zien? Hierbij staat onderaan een code in de vorm van 'STOP: 0x00000--- (waar de streepjes een verschillend getal of letter kunnen zijn).
Wil je die errorcode hier posten? Dan kunnen we kijken of we daarmee wat kunnen :)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee ik krijg geen blauw scherm , er staat alleen a disk read error occurrerd.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ga naar een computer reparateur die kan hem meestal wel repareren
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dan is óf je schijf niet (goed) aangesloten, óf je schijf is helaas stuk.
Ik zou iemand vragen die verstand heeft van computers om hulp vragen, of even langs de computerwinkel ;)

Antwoorden (1)

Met een beetje geluk is dit slechts een logische fout. Dan zou je eens kunnen proberen of je de schijf kan benaderen door de pc op te starten van een live-cd. Als dat lukt kan je meteen alle bestanden nog eens backuppen dus hou een externe harddisk bij de hand.

Is het erger dan dat en is de harddisk stuk dan moet je jezelf afvragen hoeveel de data die er op staat je nog waard is. Gespecialiseerde firma's kunnen je data wel recoveren als dat echt nodig is, maar dat kost honderden euro's.

Zie je het niet zitten er zoveel geld aan uit te geven kan je nog 1 ding proberen: baat het niet dan schaadt het niet. Soms loopt de kop van zo'n harddisk vast. Door inkrimpen en uitzetten kan die terug loskomen. Kortom: haal de harddisk uit je laptop en leg deze een nachtje in de vriezer. Het is het proberen waard.