Zou ik op deze pc iets kunnen bezuinigen zonder dat er veel kwaliteit verloren gaat? Alvast bedankt!

Hallo, ik heb een best goede pc van rond de 935 euro samengesteld alleen is de prijs net iets te hoog voor mijn budget.

Zou ik op een onderdeel kunnen bezuinigen, zo ja wat etc?

Zelf wil ik wel nog steeds BF4 op High/Ultra kunnen spelen en 100+ fps in league of legends kunnen draaien.

PC Specs :

Cooler Master K-380 Adva...
600 Watt Cooler Master voeding
Intel® Core™ i5 4430 3.0
Standaard koeling
ASUS B85M-G
7.1 Geluidskaart
8GB DDR3 Werkgeheugen
1000 GB Sata III Harde schijf
DVD Brander
Nvidia GTX760 2GB
1Gbit netwerkkaart
Windows 8.1 NL 64Bit
Nee laat mijn pc standaard
2 jaar Standaard Garantie

Totaalprijs: € 935,00

Thanks!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ga je hem zelf samenstellen? heb er vorige maand zelf één in elkaar gestoken, als je wil geef ik je de lijst van componenten. prijs was een €800.00 zonder windows. Waar is je SSD? toch wel vereiste dag van vandaag vind ik.

Antwoorden (3)

Ga met dit lijstje eens bij meerdere PC samenstellers langs, want dit lijkt mij inderdaad bijna de hoofdprijs. Mogelijk kan de concurrentie iets gelijkwaardigs bieden voor een lagere prijs. Persoonlijk heb ik goede ervaring met de lokale computerspecialist. Net zo goed als de "grote jongens" maar een stuk goedkoper.
jc54
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dankjeee voor de goede tip!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ook de voeding kan makkelijk minder, een 500 watt voeding is meer dan genoeg voor dit systeem
Je zou alvast kunnen besparen op de voeding. 600W kan natuurlijk geen kwaad. Maar 350 W zou al ruim volstaan voor die configuratie.

Ik weet verder niet of je moet bijbetalen voor die 2 jaar standaard garantie. Maar ook dat is niet nodig. Die is namelijk wettelijk, dus ook al betaal je er niet voor heb je recht op 2 jaar garantie.

En als je de pc zelf assembleert bespaar je natuurlijk ook op assemblagekosten.

Verder moet je eens kijken of er niet bepaalde onderdelen veel goedkopere varianten hebben, goedkoop is niet altijd beter, maar zaken zoals het geheugen hebben toch volwaardige goedkope opties. Zo kan je vaak nog wel €100 besparen.

Kijk verder eens of je niet ooit al een windows hebt gekocht. Dan hoef je dit niet opnieuw te doen. Dat zal misschien geen windows 8 zijn (toch niet bepaald een succes) en ook windows 7 wordt nog tot 2020 ondersteund. Dus ook daar kan je misschien op besparen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben ook niet van de overdreven voeding, maar 350 is wel erg aan de karige kant. Een videokaart upgrade of overclock kan al naar het randje gaan. De gekochte windows moet dan nog niet eerder geïnstalleerd en geactiveerd moeten zijn. Althans het gros van de versies is gebonden aan de PC.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als men nu al wil besparen op de pc weet ik niet of er snel een videokaartupgrade zal komen en denk ik ook niet dat men het risico van overclocken wil nemen. Wat die windows betreft zeg ik er dus speciaal bij dat deze gekocht moet zijn. Dan zou dat namelijk een retail-versie moeten zijn en die mag je zomaar opnieuw installeren op een nieuwe pc als je deze verwijderd van de oude pc. Bij een OEM-versie is het natuurlijk een ander verhaal. Al zal ook die opnieuw te activeren zijn, desnoods telefonisch, want hardware kan kapot gaan en daar houdt MS rekening mee. Vandaar dat je in feite ook deze versies opnieuw kan activeren.
Ik zou besparen op de behuizing & harde schijf. Neem een harde schijf van 500 GB. Is meer dan genoeg.. indien je later te weinig hebt.. gebruik dan een externe hardeschijf.

Van behuizing zie ik dat het al naar de goedkope kant is maar bijvoorbeeld MS-TECH CA-0150, Sharkoon REX8 Economy Edition, Sharkoon Vaya, Zalman T1 Plus, Zalman T4, Zalman ZM-Z1, Aerocool V3X Evil Black Edition en
Aerocool Strike-X ONE zijn ook iets goedkopere behuizingen. Natuurlijk is het kwa zicht en kwaliteit een nadeel.. zorg gewoon ervoor dat je minstens 2 ventilators hebt in uw behuizing (deze behuizingen meestal 1 in de prijs en 1 exclusief).

Garantie weg laten vallen is inderdaad ook een mogelijkheid, met voorkeur (indien mogelijk) een garantie nemen van -+ 1 week.

En volgens mij is 100 fps niet haalbaar met deze grafische kaart. daarvoor moet je wat bijsparen voor een betere grafische kaart. Bij batlefield3 als het goed meezit zit je juist aan de grens van high/medium.

Persoonlijk met een budget van 1200 euro kan je een gamepc verwezenlijken. Niet insane maar gewoon goed. prijsklasse 900€ beschouw ik als multimedia pc. Als ik jouw was zou ik nog een beetje bijsparen, liever goed dan.. mwoah en binnen 1j of hoogstens 2j terug een nieuwe te moeten kopen

Indien je vragen hebt, stel ze gerust ik bijt niet