welke processor kan mijn HP aan?

Ik heb laats een pc gekocht met Windows 8 en een nieuwe GPU maar ik kan niet gamen omdat ik een Intel celeron processor heb kan in mijn pc gewoon een Intel 13 of 15 processor of past deze niet in mijn pc?

Specs:

HP Compaq dc7800 Small Form Factor
Windows 8.1 Pro 32-bit

Moederbord:
Hewlett-Packard 0AA8h (XU1 PROCESSOR)

CPU:
Intel Celeron 430 @ 1.80GHz
Conroe-L 65nm TechnologiePU:

GPU:
1024MBATI AMD Mobility Radeon HD 5000 Series

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je moet een cpu hebben passend in jouw moederbord (LGA775). dit is een voorbeeld.
http://ark.intel.com/nl/products/35428/Intel-Core2-Quad-Processor-Q9650-12M-Cache-3_00-GHz-1333-MHz-FSB
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Intel 13 en Intel 15 processoren bestaan niet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik bedoel de i3 en i5

Antwoorden (1)

Tweedehands?

Helaas, zo'n oude pc is niet compatibel met de nieuwere generaties intelprocessoren. Althans het moederbord is dat niet. Dus wil je echt een nieuwe cpu moet je ook het moederbord upgraden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De Intel Celeron 430 is een CPU uit Q2 2007 en heeft een LGA775 voetje. LGA775 CPU's zijn al een hele tijd niet meer verkrijgbaar. Bovendien zou een nieuwe CPU dat op je moederbord past nog steeds sterk tekort schieten voor recente games. Zoals Daki al heeft aangegeven zal je zowel je moederbord als CPU moeten gaan vervangen. Maar hou er dan wel rekening mee dat, wanneer je een OEM licentie van Windows hebt, je ook je windowslicentie zal moeten vernieuwen. Bovendien zal de aanwezige voeding voor het nieuwe systeem ook niet meer voldoen. Mijn advies: ik vrees dat je je miskoopt hebt met deze PC. Vergeet deze en koop jezelf een volledig nieuwe PC.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die windowslicentie komt wel in orde. even bellen met MS. En upgraden is meestal wel interessant.