Waarom kan ik DHCP niet uitschakelen op mijn Sitecom router?

Ik kan de DHCP-functie van mijn router niet uitschakelen.

Het is een Sitecom. Ik log in via IP: 192.168.x.x en dan gebruikersnaam/wachtwoord.

Ik ga naar "Geavanceerd" en vink vervolgens "DHCP" uit. Maar als ik op "Opslaan" klik dan wordt het vinkje automatisch weer teruggeplaats. Het is dus niet mogelijk om DHCP uit te schakelen, waarom niet? Het betreft een Sitecom Gaming Router II.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Antwoorden (2)

Softwarefouten zoals dit komen vaker voor bij routers.
Je moet eens proberen om de stroomstekker uit de router te trekken, 30 seconden te wachten, en de stroomstekker er opnieuw in doen. Als het dat nog niet werkt, na het opnieuw instellen uiteraard, is het slim om te kijken of er een firmwareupdate is die dit oplost. Dat kun je zien op de site van de fabrikant of de router kan dat zelf. En je kunt ook een 30/30/30-reset uitvoeren, maar dan gaat alles terug naar fabrieksinstellingen. Druk de reset-knop in, wacht 30 seconden, hou de knop ingedrukt en trek de stroomstekker er uit. Wacht dan weer 30 seconden. Doe de stekker dan weer terug en hou de knop nog steeds ingedrukt. Na 30 seconden ingedrukt houden als die aanstaat (dus in totaal 90 seconden) werkt alles als het goed is weer zoals altijd, alleen moet je alles opnieuw instellen. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Firmwarefout in de router. Heb het ook al gezien.

Probeer eerst de router te resetten. Als dat niet helpt, kijk dan of ereen firmareupdate is.

Als ook dat niet helpt, installeer dan een ander systeem zoals openwrt om op je router te installeren.