is er een access point voor aan mijn pc?

ik zoek een access point die ik aan mijn pc kan hangen, zodat anderen via mijn laptop op het netwerk kunnen.
ik weet dat dit bestaat omdat ik het al een keer op tv heb gezien.

het liefst zie ik ook nog dat ik de websites kan zien die zij bezoeken.

Toegevoegd na 13 minuten:
deze zou als het goed is een paar tientjes moeten zijn

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Als je bedoelt dat die anderen op jouw bedraad netwerk moeten kunnen komen, via draadloos, dan kan dat zonder extra apparaat. Je kunt gewoon je computer instellen om zijn draadloos als zender in te zetten.

Op Windows: http://lifehacker.com/5369381/turn-your-windows-7-pc-into-a-wireless-hotspot

Op Mac: http://lifehacker.com/283088/share-your-macs-internet-connection-wirelessly
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je je computer op je schoolnetwerk aansluit via een kabel, dan kan je PC die verbinding beschikbaar stellen via draadloos.
Je wil dus dat het netwerkverkeer van anderen via jou pc verloopt?

Dan heb je (1) zelf een internetverbinding nodig en (2) een verbinding naar de andere computers. Als je je pc zelf bekabeld aansluit is dat al geen probleem, dan heb je de draadloze verbinding voor de andere pc's.

Beschik je echter zelf niet over de mogelijkheid om je pc bekabeld aan te sluiten dan pas heb je een 2de draadloze verbinding nodig. Een bridge 'een omgekeerd accespoint', is dan echter niet nodig. Want je pc heeft naast die ethernetaansluiting namelijk nog usb-aansluitingen en wie weet zelfs nog andere uitbreidingsmogelijkheden. Daar kan je dus gerust een gewone draadloze usb-stick of netwerkkaart voor gebruiken.