Wat zijn goede PC componenten voor een edit PC?

Ik ben van plan een pc te bouwen om veel gameplay mee op te nemen(hdpvr) en om te bewerken met programma's zoals: sony vegas en adobe after effects. Ik game nauwelijks op mijn pc, vandaar een niet al te dure video kaart.
Ik ga (voorlopig) mijn pc niet uitbreiden, en denken jullie dat 550 watt genoeg is om hem goed te laten draaien?

En of alles goed op elkaar functioneert?

Ik had het volgende samengesteld:

CPU Koelers: Cooler Master Hyper TX3 EVO

Grafische kaart: NVIDIA PCIe ASUS GT640-2GD3

CPU Socket 1150: Intel® Core™ i7-4770 FC-LGA4, "Haswell"

Behuizingen Midi Tower: Zalman Z9 Plus (4x fan 120mm)

DVD-reWriters: Serial-ATA LG GH24NS

Moederborden: MSI Z87-G45 Gaming

HDD: 2 TB WD

RAM: G.Skill 16 GB DDR3-1333 Quad-Kit, geheugen

Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Als je gaat editen raad ik je zeker aan om een ssd te nemen
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je grafische kaart is zwaar onder de maat als je gaat gamen. Neem een 760 of beter.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou wel kijken naar wat sneller geheugen. Niet dat het een gigantisch verschil gaat maken, maar 1866/2133MHz geheugen kost toch maar een paar euro meer dan 1333MHz geheugen.

Antwoorden (1)

Hoi Poolsmanx,

De samenstelling ziet er goed uit.
Ik zou alleen even kijken naar een grote voeding, denk aan 650 watt.
Je kan je eventueel in de winkel ook nog laten informeren naar de combinatie van de onderdelen.

Mvg,
Dj301