De i7 4960x is op dit moment de top van de consumentenmarkt, maar daar zit dan ook een enorm prijskaartje aan van rond de 1000 dollar.
De processor speelt bij games een minder belangrijke rol, hier zijn vooral de videokaarten van belang. Het is denk ik bij bijna iedereen zo dat de videokaart eerder aan de maximum prestaties zit dan de processor. Het is daarom eigenlijk overkill om zo een processor te kopen voor een normale game pc. Dan kan je het geld beter investeren in betere/meer videokaarten, betere koeling, etc. Daar kan je je prestaties meer mee verbeteren. Een standaard i5 of i7 van de laatste generatie moet al de benodigde prestaties kunnen geven die nodig zijn voor een game pc.