Ik wil een game pc samenstellen kan iemand helpen?

Je kunt verschillende sites gebruiken zoals alternate.
Dit zijn de criteria:
Met monitor
Met muis en toetsenboord (Moeten wel goed zijn)
Graag een I7 processor vanaf 3de generatie
GPU met minimaal 1gb

Toegevoegd na 41 seconden:
Het mag maximaal 1600 ongeveer kostten

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Allerbelangrijkste bij game-PC's, zeker als je houdt van spelletjes met snelle beeldwisselingen en 3D-werelden, is de videokaart. Deze moet snel zijn, en draait dan op hoge snelheid (MHz/GHz), dit geldt zowel voor de GPU als voor het geheugen op de videokaart.

Een snelle PC helpt natuurlijk ook, een i7 is prima, en lekker ruim in zijn geheugen (bijv. 16GB).

Een SSD-harddisk helpt met sneller opstarten, maar ook met sneller inladen van data tijdens het spel.

De meeste moderne monitoren hebben al snelle refreshrates (latency <= 5 ms), om een nagloei-effect te voorkomen; maar misschien weet iemand anders hier op GV nog iets meer over. En natuurlijk via HDMI of DVI aansluiten (laatste bij voorkeur), niet via de oude analoge VGA-kabel in verband met de beeldkwaliteit.