De bovenste rij van mijn Toshiba toetsenbord doet het niet. Hoe kan ik dit oplossen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Amadea
10 jaar geleden
Wat in de bovenste rij staat dat zijn functietoetsen. Met gewoon indrukken geven ze de opdracht F1 t/m F12, en nog een paar mogelijkheden. En als je ze combineert met Fn, dan voeren ze de in de blauw aangegeven opdracht uit. Het zijn dus geen toetsen die een teken op je scherm maken, maar ze zetten het geluid harder of zachter, het beeldscherm feller of donkerder, de touchpad aan of uit, et cetera. Weet je echt zeker dat er niks gebeurt?

Antwoorden (1)

Dat klinkt naar een breukje in een koperlijntje ergens binnenin je toetsenbord. Het is erg lastig om te vinden waar zo'n breukje zou zitten, als het je al zou lukken om je toetsenbord non-destructief uit elkaar te halen.

Meest simpele oplossing: ander toetsenbord eraan knopen. Kosten: vanaf zo'n 10 euro.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het is het toetsenbord van mijn laptop. Dus dat wordt denk ik erg lastig!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Is wat lastiger qua montage, maar wel mogelijk. Zo'n los toetsenbordje is over het algemeen ook wel online te koop, ook al zijn ze dan vaak wel wat duurder dan een tientje.
Ook een handleiding over hoe je je laptop kunt demonteren is vaak wel online te vinden. Zolang je niet met je handen of gereedschappen aan de elektronische componenten zit, kan het weinig kwaad.
Doe dit trouwens alleen als je geen garantie meer hebt, want die ben je anders direct kwijt ;-)
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je nog garantie dan onmiddellijk daar gebruik van gaan maken. Geen garantie dan kijken hoe oud je laptop is en kijken of het nog de moeite waard er geld tegenaan te gooien. Je hebt ook toetsenborden voor een paar tientjes die je op bleu tooth kan verbinden met je laptop. Let op, je laptop moet hiervoor wel ingericht zijn.