Passen deze samsung RAM geheugens op mijn moederbord?

Beste mensen,
Ik heb een tijdje geleden 2 RAM geheugen kaartjes van me buurman gekregen via zijn werk. Het zijn 2 kaartjes van 8gb per stuk. Ik was benieuwd of deze DDR3 of DDR2 zijn, ik wil namelijk binnekort een nieuwe computer samenstellen en dan was ik benieuwd of deze op dat des betrefende moederbord past.

Samsung 8gb 2Rx4 PC2 - 5300P - 555 - 12 - K3
(Waarschijnlijk nieuw mobo) MSI Z87 G45 Gaming.

Ik heb ze getest om mijn acer aspire x1700 maar daar werkte ze niet op. Ze werden alleen gloeiend heet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit zijn reepjes bedoeld voor in servers gezien de ECC specificatie gaat dat niet werken in je Aspire X1700, dus let op bij de aankoop van je moederbord dat deze geschikt is voor ECC(Error Correction Control) registered geheugen. Misschien ruilen op Markplaats voor een meer gangbaar type, ik denk dat daar wel animo voor is gezien de prijs van deze geheugenbankjes....

Toegevoegd na 2 minuten:
Ohja, die MSI Z87-G45 GAMING werkt met DDR3 geheugen en dit is DDR2 dus dat werkt niet....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor jullie reacties! Dat verklaart een hoop:) zouden jullie enig idee hebben voor welke prijs ik deze reepjes op marktplaats kan zetten?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nouja, ze zijn 243 dollar per stuk, 180 euro voor beide?

Andere antwoorden (1)

Gaat niet werken, je moederbord is geschikt voor DDR3 en dit zijn DDR2 reepjes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
+ PC2=DDR2