Waarom werken mijn inktcartridges niet?

Ik heb een HP Deskjet 4580 printer en heb 1 maand geleden een nieuwe "zwart-wit" en "kleur" (geen HP origineel, maar alternatief van Plentyparts) cartridge gekocht en op de juiste manier aangebracht in de printer. Ik heb sindsdien max. 5 pagina's uitgeprint (alleen maar tekst) en nu ik opnieuw iets wil uitprinten, krijg ik de melding dat ik nieuwe (originele) cartridges moet plaatsen, omdat ze al leeg zouden zijn. Natuurlijk is dit onmogelijk en vraag ik me af hoe ik de probleem kan oplossen. Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1K

Het beste antwoord

Er gaat waarschijnlijk iets mis met de cartridges omdat het geen HP-cartridges zijn.

Gebruik maken van het niet-originele vloeibare goud is namelijk helemaal geen goed idee. De kwaliteit kan niet tippen aan het origineel, dat is bewezen. Maar erger nog: ze kunnen schade toebrengen aan je printer (nee, dat is geen fabel van de printerfabrikanten om te kunnen verkopen) en je hebt in zo'n geval geen garantie.

De beste oplossing is dus je vloeibare goud van je printerfabrikant te kopen. Vind je deze te duur? Tja, de printerfabrikanten moeten hun geld ergens halen. Ze hebben je de printer waarschijnlijk met verlies verkocht. Het is een klassieker onder printerfabrikanten: goedkope printers: dure cartridges. Dure printers: goedkope cartridges.

Houdt er ook rekening mee dat printers de koppen regelmatig spoelen. Als je afgelopen maand slechts 5 pagina's hebt uitgeprint en dat is elke maand zo dan ben je veel goedkoper af met een bezoek aan een copycenter.

Ga ook eens na of er de afgelopen maand geen stroomstoringen zijn geweest of dat je niet per ongeluk de printer regelmatig hebt uitgezet (misschien zit deze in dezelfde stekkerdoos als je pc en zet je de knop daarvan af als je geen gebruik maakt van de pc?). Dat is natuurlijk geen goed idee. Zo 'vergeet' de printer telkens door de stroomuitval wanneer hij de koppen het laatst heeft gespoeld en gaat hij dit telkens opnieuw doen als hij weer spanning ziet. Dan kost het je veel meer aan dat vloeibare goud dan je bespaart aan stroom door de printer in standby te laten staan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Klinkt heel aannemelijk ondanks de mooie verhaaltjes van al die bedrijven die nep cartridges maken. In het verleden heb ik ze ook wel vaker gebruikt en dan zonder (of met minder) problemen. Het is gewoon jammer dat die cartridges zo duur zijn, want een nieuwe printer kopen is gewoon goedkoper dan een nieuw setje cartridges.

Andere antwoorden (1)

er is een mini programma geinstalleerd op de printer die ka herkennen dat de cartridges niet origineel zijn en daardoor geeft die een foutmelding. Hoe dat programma verwijderen? weet ik ook niet, maar na deinstallatie werkt dat wel.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je weet niet toevallig wat ik moet weghalen? Het bijbehorende printprogramma is volgens mij incl. de driver, dus als ik dat weghaal, ben ik bang dat de printer het niet meer doet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor je kunt wat je hebt geïnstalleerd gewoon verwijderen en daarna opnieuw installeren zoals Glamberts het ook bedoeld. Hiermee is het soms opgelost. Maar vaak gebeurd het indd dat de huismerken niet werken helaas.