Mijn laptop is boven de 85 graden, moet ik het laten repareren?

En dat is als ik een bestandje in Word typ. Als ik een film wil kijken komt hij bij de 100 graden. Het is een 4 jaar oude Samsung en was toen best duur (900 euro). Verder is hij erg langzaam en loopt hij steeds vaker vast.

Nu weet ik dat dit allemaal niet echt goed is, maar is het het waard om hem te laten repareren? Of kan ik mezelf beter deze kosten besparen en een nieuwe kopen? (ook omdat de laptop al 4 jaar oud is)

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Ritsuka
10 jaar geleden
denk niet dat het nog de moeite waard is
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou de aanbiedingen in de gaten houden voor een nieuwe laptop. zorg dat je alle bestanden die je hebt veilig stelt want misschien begint je binnenkant al te smelten. Repareren is de moeite niet meer waard.
HeerVoldemort
10 jaar geleden
@RSB kijk ff of er een mycom bij jou in de buurt zit. Die kunnen hem voor ongeveer €35,- helemaal schoonmaken van binnen. Dit zal helpen tegen de oververhitting.
Verder kan je overwegen om een coolingpad te kopen.
http://www.mycom.nl/laptops/accessoires/koelers-stands?var1=2 Dit heeft bij mijn oude Acer een tijd geholpen. Geld voor een nieuwe had ik niet. dus dit was een mooie oplossing om mijn laptop te blijven gebruiken en ondertussen te sparen voor een nieuwe.

Het beste antwoord

Je zou ermee naar een computerzaak kunnen gaan en vragen wat reparatie kost, en of ze misschien een andere mooie aanbieding hebben voor iets nieuws.

Die 85 graden is iig niet goed, waarschijnlijk zot de hele laptop vol met stof, en het vastlopen zal hier ook mee te makwn hebben (meeste pc's schakelen zichzelf uit bij 75-80 graden omdat je dan kans hebt dat plastic aan de binnenkant gaat smelten met alle gevaren van dien

Dus sowieso laten repareren of wegdoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

1. verwijder alle stof in de laptop.
2. kijk of al je drivers up to date zijn.
3. gooi alle troep van je laptop en zet hem weer terug naar fabrieksinstellingen.
4. het moet nu goed zijn en hij is weer snel.

als het niet helpt.
1. kijk of de ventilatoren nog werken.
2. misschien moet je de accu vervangen.
3. misschie kan je videokaart/processor het systeem niet aan, probeer eens linux.
4. ga naar een computerzaak