Wat voor pc kan ik bouwen met i7 quad core?

Ik ben van plan een goede pc zelf te bouwen. Hij moet wel minimaal een i7 quad core en Geforce gtx 650 of hoger hebben. Zelf hoeft er niet zoveel RAM in omdat ik nog 2x 8gb hier heb liggen.

Heeft een iemand een goed idee welk moederbord, voeding e.d ik er bij kan nemen. Mijn budget ligt rond 600-800
Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik gebruik hem vooral voor videobewerking en grote bestanden renderen. En uiteraard ook om games op te spelen o.a battlefield en skyrim

Het beste antwoord

Er zijn veel verschillende mogelijkheden. Belangrijk is om te weten welke i7 je exact bedoelt. Er zijn namelijk al verschillende generaties i7 de revue gepasseerd en die zijn niet allemaal compatibel qua moederbord en geheugen.

Moederbord en geheugen zal daar dus sterk van afhankelijk zijn.

Als je wil gaan gamen zonder concessies is een betere grafische kaart geen overbodige luxe. Kijk eens naar een AMD Radeon R9 290. Deze erg snelle graka heeft een meer dan uitstekende prijs/prestatieverhouding! Moet het goedkoper? Kijk dan eens naar de AMD Radeon HD 7850 ;-)

Verder let je er best op dat als alles vlot moet werken je het besturingssysteem op een ssd zet en minstens 2 klassieke harddisk neemt met een zo groot mogelijke opslagcapaciteit. Die klassieke harddisks kan je dan gebruiken voor je videobewerking. Verdeel de voor videobewerking benodigde locaties op een slimme manier over deze harddisks en je prestaties varen daar wel bij!

Let er op dat een zware videobewerkings/gamepc de nodige warmte produceert. Bespaar dus niet op cpu/casefans!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een i7 is aardig goed maar een i5 is ook Prima!
Ik raad je een betere videokaart aan als je gaat gamen.
Ik zou een msi Mate moederbord nemen en daarnaast een voeding van fataly.
Ik hoop dat ik je genoeg geholpen heb eventuele vragen mag je altijd stellen!

- Juul