De stroom van mijn laptop valt regelmatig weg, hoe kan dat?

Beste mensen,

Sinds kort heb ik een raar probleem bij mijn laptop. Als ik hem aan de stroom heb hangen valt af en toe opeens de stroom van mijn laptop weg. Dan trek ik de stekker uit het stopcontact en weer terug en dan doet hij het weer een tijdje.
Gecontroleerd of het kabelbreuk kan zijn maar dat helpt niet. Hij werkt alleen weer als ik de stekker eruit haal en terug in het stopcontact doe.

Ik kan geen problemen in de kabel of iets dergelijks wat dit kan veroorzaken. Ben altijd voorzichtig met kabels ivm kabelbreuk dus ik denkt niet dat het daar in zit.

Wie kan mij helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nou dat lijkt mij sterk, want het duurt toch wel zeker een uur of 2/3 voordat de stroom wegvalt. Dan haal ik de stekker eruit en erin en dan doet hij 't weer 2/3 uur.

Antwoorden (3)

waarschijnlijk neemt je laptop dan te veel stroom weg dat hij niet opgeladen word probeer eens de laptop scherm minder helder te zetten
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ga voor jezelf eens na of het misschien niet iets anders is.
gebeurt het de eerste keer nadat je de laptop een tijdje aan hebt staan.
en daarna vrij vlug achter elkaar.
kan zijn dat hij niet genoeg of niet meer koelt.
zo ja,dan is de fan,koeler kapot of er zit veel stof in de laptop.
oplossing is dan klaar als klontje.
zelf heb ik nu een plateau waar laptop op staat met een externe koeler,usb gevoed.

Toegevoegd na 1 uur:
zet als je twijfelt eens een ventlator die je in de zomer gebruikt voor jezelf eens in de richting van laptop.eventueel je laptop hoger gezet door op de hoekpunten iets onder te leggen.
kijk deze situatie eens af in de door jou benodigde tijd dat ie afspringt plus nog een uurtje of zo extra.als het hier aan ligt zal hij zo niet uitspringen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ik denk dat jouw oplader te weinig wat neemt wat je daar tegen kan doen is het volgende: 1. je kan een nieuwe kabel kopen met meer wat. maar je kan ook meer processen af te sluiten: dat doe je heel simpel gewoon ctrl+alt+delete dan klik je op taakbeheer starten en dan ga je naar processen en dan sluit je er een paar af maar ik zal wel goed kijken wat het is anders sluit je zometeen iets verkeerds af.