Welke videokaarten passen bij mijn pc?

Ik heb de Intel HD Graphics 2000, maar heb al van meerdere mensen gehoord dat dit voor gamen niet zo goed is. Ik wil namelijk games als Assasins Creed, Total War, Gmod, Skyrim, Payday etc. spelen en speel nu games als Age of Empires, Civilization 5, Minecraft, waarvan de laatste ik alleen met lage FPS-instellingen kan spelen. Dus heb ik besloten een andere videokaart te gaan kopen, met een maximale prijs van 100 euro.

Helaas heb ik niet zo veel verstand van videokaarten, dus wil ik weten welke videokaarten in mijn pc passen, maar ook max. 100 euro kosten.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
http://tweakers.net/categorie/49/videokaarten/producten/#filter:q1bKL0pJLXLLTM1JUbJSKijKzCpW0oEIBucXlQDFEouTgSIFiempwZlVqUpWhgYGOiCFyam-iRVArhGcm5mnZAXkFBekJrtl5pSkFhUrWVUrGRmByLLEHCWraCVzUwtToGlmFmamSrG1tbUA
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou naar een GTX 750 kijken, deze zijn ontzettend zuinig en hebben een goede prijs/prestatie ratio. Welke maakt niet zoveel uit.

Het beste antwoord

Op basis van je moederbord specs zou je ik deze kunnen aanraden:

http://www.mycom.nl/componenten/videokaarten/9756/asus-geforce-gtx-650-ti1gb?pI=9756&pT=categorypages&pB=ctotopclicks

Is weliswaar 12 euro duurder dan wat je max wilt uitgeven, maar de 640GT die 25 euro goedkoper is moet je echt niet willen....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik ben al naar de winkel (http://www.vicomputer.nl/) geweest om een videokaart te kopen, en in overleg met de winkeleigenaar heb ik deze gekocht: http://tweakers.net/pricewatch/325367/asus-gtx650-e-1gd5.html . Jouw antwoord heeft me dan ook het beste geholpen, maar door de link van MrTomaat zag ik helaas te laat een betere, maar even dure videokaart.

Andere antwoorden (2)

Je wilt een nieuwe grafische kaart omdat je huidige niet geschikt is om te gamen zonder concessies maar je wil er dan maximaal €100 aan uitgeven.

Dat is dus iets waar je nog eens heel goed over moet gaan nadenken. Want met een videokaart voor minder dan €140 zal je bij moderne games altijd moeten inleveren.

Zonde! Want voor een mooie prijsje heb je dit: https://www.4launch.nl/shop/product/139071/-videokaart-pci-e-radeon-hd7870-13series-2gb/hardwareinfo

Een grafische kaart speciaal gemaakt voor gamers die er geen fortuin aan willen uitgeven.

Er zijn inmiddels wel al modernere grafische kaarten die kaarten als deze doen verbleken voor een relatief interessant bedrag. Maar ook dan moet je denken richting €300.

Kortom: ik zou die radeon HD7870 overwegen of het gewoon laten zoals het is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb er m'n twijfels bij of zijn PSU dat gaat trekken.
Wat je kan overwegen is om een geode videokaart te kopen maar dan 2e hands.

Op tweakers.net zou je hier nog wel eens kunnen kijken.