Wel geluid op koptelefoon, maar geen geluid op de speakers. Hoe kan dat?

Alle drivers zijn geinstalleerd. Ik heb 2 speakersets geprobeerd. De speakers werken elders wel. Volumeknoppen staan overal omhoog. Wat kan het nog meer zijn?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
16.7K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Staat je speakeruitgang wel aangevinkt?

Antwoorden (4)

Mogelijk de verkeerde uitgang geselecteerd, of de mini-jack verkeerd ingeplugd.
jc54
10 jaar geleden
raar,speakers zijn een soort van koptelefoon zonder dat je ze op je hoofd zet.
enigste wat anders is dat het signaal extra versterkt wordt.
enigste wat ik kan bedenken is dat de outputvolume van de koptelefoonuitgang idd uit of op te laag volume staat. dit is te regelen in configuratiescherm en dan geluiden.
of,maar dat denk ik niet,dat je de jackplug in de verkeerde uitgang duwt.
hij moet iig in de koptelefoonuitgang zitten.
dit is meestal ( ooit moeilijk te zien) afgebeeld met een kleine koptelefoontje.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
lol,zie dat ik eerder gereageerd heb op hetzelfde probleem.
alleen doordat je zelf aan het puzzlen bent geweest is vraagstelling veranderd.rot voor je dat het nog steeds niet werkt.
Heb je je koptelefoon aangesloten terwijl je geluid op de speakers probeert af te spelen?
Klik eens met je rechtermuisknop op het speakericoontje in je taakbalk rechtsonder en klik dan op playback devices. Daar kan je zien of je speakers herkend worden.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
sterker, als ik hem inplug kan ik zelf zeggen wat voor apparaat het is...
Wanneer je koptelefoon is ingeplugd verstuurt de pc geen signaal meer naar de luidsprekers. Dat is in feite logisch, want meestal wil je je hoofdtelefoon gebruiken omdat de speakers bijvoorbeeld teveel lawaai zouden maken in de omgeving of omdat niet iedereen het mag horen, ...

De oplossing is dus eenvoudig: hoofdtelefoon uit de pc pluggen en je zal wel geluid door je speakers horen.

Wil het dan nog niet lukken? Dan heeft je audiodriver gewoon niet door dat de hoofdtelefoon niet meer is ingeplugd. Probeer dan eens op te starten zonder de hoofdtelefoon ingeplugd (zodat de driver van begin af aan weet dat het geluid via de speakers moet lopen). Werkt ook dat niet, probeer dan de driver te herinstalleren, te controleren of die echt wel gestart wordt en blijft draaien (mogelijk staat deze uit gevinkt in de opstartlijst bij msconfig of wordt deze (per ongeluk?) beëindigt mbv windows taakbeheer.