Mijn externe harde schijf wordt niet meer herkend. Wat kan ik doen?

Van de ene op de andere dag, op verschillende computers met Windows 7 en Windows 8. Het is een WD 0748, usb 3.0. Ik heb alle software en drivers geüpdatet.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.2K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Schijf is niet geformateerd of beschadigd/defect. Probeer eerst ook eens een ander USB-kabeltje. Kijk ook bij apparaatbeheer of schijf daar wel zichtbaar is.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dank voor je reactie; hij zal wel beschadigd zijn, want hij heeft het altijd goed gedaan.

Antwoorden (1)

Als je wel ziet dat hij hem installeert, dan kan het zijn dat de schijfletter die de computer geeft al in gebruik is. Bijvoorbeeld je computer geeft de externe schijf de letter D, maar deze is al ingebruik door je CD\DVD speler. Dan laat hij de schijf niet zien.

Wat je moet doen om dit te bevestigen is het volgende:

Klik met de rechtermuisknop op het Computericoontje op je bureaublad, kies voor beheren. Er opent nu een scherm. Klik in het scherm op Disk Management.

Als het goed is moet je hier je externe schijf tussen zien staan en de drive letter die erbij staat vermeld. Als hij hier niet bij staat, betekend dat hij A) niet goed is geinstalleerd of B) echt stuk is en dan moet je andere opties nemen (Cradle etc).

Als hij er wel bij staat, klik je met de rechtermuisknop op naam van je externe schijf en kies voor de optie om je Drive letter te wijzigen. Kies een letter die niet in gebruik is en VOILA. Je schijf moet nu wel te zien zijn.

Zie bron voor meer details over Disk Management en de te nemen stappen (ENGELS)