Zie hier een leuke quote (in Engels)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Humor! Zelfs als MacFan kan ik hem waarderen!
capthavoc
14 jaar geleden
Damn die had ik eerder moeten zien ! Daar gaat mijn antwoord van in eerste instantie 2800 letters (heb nog moet schrappen ook )
A picture speaks louder dan words

Andere antwoorden (5)

http://pc-en-internet.infonu.nl/diversen/21296-windows-of-apple-mac.html

Ik wilde de tekst voor je kopieren maar ze hebben een copyright systeem ;p
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik ben geen mac liefhebber maar zal mild zijn ;)
Dus zal ik het maar niet over de prijs enzo hebben

Het eerst voordeel is toch echt geen virussen dat moet ik ze toegeven (tot nu toe )
Je kan wel nog steeds virussen doorsturen naar andere pc gebruikers maar zelf zul je er weinig last van hebben.
ook zijn friminel nog niet echt bezig met malware en spy te maken speciaal voor de mac

Het tweede is dat mac als je, zeker wat meer gespecialiseerde taken als video/audio bewerking ed te doen hebt dat er bij mac zeker meer mee wordt gerekend dan windows pc die meer universeel werken dus een breder scala van bewerkingen kunnen doen.

Maar niet zoals een speciale geprepareerde MAC die er voor is aangeschaft.
maar ook hier weer kostprijs
Bedrijven schaffen daarom ook vaak macs aan omdat die
Ja hoe zal ik het zeggen meer taakgericht zijn dan universele windows pc ? en dus minder afleidend zijn
GEEN GAMES !!! zonder windows en meestal trekt de videokaart dat ook niet tenzij je heeeel duur gaat doen met de mac

Derde voordeel is de langere inruilwaarde
voor hardware.
De software waarde vind ik minder helaas vooral op internet gerelateerde zaken
het verschil tussen osx 10.2 10.3 10.4 en 10.5 is zo groot
Het besturingssysteem is sneller verouderd
tja en dan nog meer ?
vormgeving is mooi
Maar nadeel is moeilijk met reparaties en onderdelen

Maar voor een laptop geldt dat eigenlijk niet voor zowel Windows als Mac
mac is meestal top end proccesor wize
nadeel is hier wel weer dat je met mac niet alle site kunt zien omdat internet toch nog heel veel op windows is gebaseerd.
en niet iedere sitebouwer houdt daar rekening mee
en dat is dan weer nadelig voor mac wel de umph maar niet de middelen
Daarin tegen kan een windows niet de umph hebben maar krijg toch wel meer middelen tot zijn beschikking het er toch redelijk goed van af te brengen.

Kort gezegd

Mac heeft ummp maar minder middelen tegen duurdere prijs. rare redening eigenlijk.

Terwijl windows meer cpu variatie heeft zelf met minder ummph hetzelfde haalt.
omdat hij over meer middelen kan beschikken.
en als windows dezelfde ummph heeft als de mac beter geprijst is.
maar wat overbodige overkil heeft. (is dat een nadeel ?)
ik vind een laptop echt geen geen gaming machine
Dus de mac biedt dat niet aan is dat een voordeel ?
maar vraagt daar wel meer voor
Tja ik zou positief blijven maar het lukt me niet echt geloof ik.
Ik word nooit een MAC verkoper vrees ik
capthavoc
14 jaar geleden
Er zijn nog steeds mensen die beweren dat een Apple computer kwalitatief veel beter is dan een andere pc. Dit is onjuist. Een Apple computer is per definitie niet beter dan een andere pc. Een Apple computer koop je voor het mooie design en vanwege de besturingssoftware. De onderdelen zoals het moederbord en de processor komen gewoon uit een fabriek waar ook de onderdelen voor andere pc's en merken gemaakt worden. Het is zelfs mogelijk om Apple software op een normale Windows computer te instaleren!! Alleen Apple heeft dat natuurlijk liever niet. Er zijn overigens talloze merken computers en er wordt gezegd dat het ene merk nog beter is dan het andere merk , echter komen de meeste onderdelen voor computers maar uit enkele fabrieken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mac is jarenlang gekend geweest voor zijn grafische applicaties. Zij waren hier sterker in dan de concurrent microsoft. Dit is ook de reden dat ze overleefd hebben.

Dezer tijden is dit verschil nihil. Je gaat geen voordelen hebben qua grafische prestaties tussen een mac en windows pc.

Echter de mac pc's zijn mooier en hebben een langere levensduur. Je betaald voor deze levensduur ook weer wat geld meer. In verhouding gaat dit allemaal gelijk liggen.

De gebruikersinterface van Mac is dan weer minder toegankelijk geweest als die van Microsoft. Ook dit kan belangrijk zijn.

Aangezien microsoft de marktleider is vind je veel gemakkelijker programmatuur in winkels of op internet. Misschien ook een belangrijk aspect.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
MacOS vs. Windows:
-Veiliger - bij een Mac hoef je geen virusscanner te installeren.
-Minder vastlopers.
-Gaat efficiënter met geheugen om.
Nadelen:
-Minder games beschikbaar.
-Duur in aanschaf.