Waar kan ik een 5-pin DIN to USB-adapter bestellen?

Zodat ik een ouderwets DIN-keyboard met slechts één adapter op een USB-poort kan aansluiten. Technisch gezien moet 't geen probleem zijn, aangezien 't ook werkt met 2 adapters: eerst van 5-pin DIN naar mini-DIN, en dan van mini-DIN naar USB.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
2.7K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Al gekeken - da's juist een site die ik weleens in antwoorden naar anderen toe gebruik :).

Antwoorden (4)

Volgens mij bestaan die niet. Die din-plug is zooooo 1990 :)
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja maar toen maakten ze nog toetsenborden van fatsoenlijke kwaliteit. Na ±1996 is dat slechts mondjesmaat geworden.
Bestaan, maar zijn erg zeldzaam!

Toegevoegd na 8 minuten:
Ik zou gewoon een nieuw toetsenbord kopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ze zullen vast wel bestaan, maar zoals al is aangegeven is dat echt een collectors item.

Doordat deze converter 1 stap moet overslaan kan het zijn dat deze niet echt mainstream is en daardoor niet/nauwelijks leverbaar is/was.

Standaard aansluiting bij nieuwe moederborden/toetsenborden. (het is een gok, ik kan hierbij afwijken van de standaard)
+/- voor 1997 din
+/- na 1997 ps2
+/- na 2000 usb
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
"Ze zullen vast wel bestaan."
Ik begin 't te betwijfelen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tot nu toe alleen maar ps/2 (mini din) naar usb gevonden.
De meeste toetsenborden van toen konden usb niet ondersteunen en daardoor was er misschien nagenoeg geen vraag naar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Totnutoe (ik heb er aardig wat) werken alle 5-pin DIN-keyboards op USB (middels 2 adaptjertjes).
hiervoor kun je naar mijn mening het beste op e-bay kijken hier verkopen mensen de raarste dingen nog,
makkelijker is het om voor 7 euro een simpel toetsenbord te kopen.
maar mij lijkt het niet dat om een goed toetsenbord gaat maar om de specifieke eigenschappen van het din-keyboard.
e-bay lijkt mij de beste optie