Kan ik voor sata 3.0 een harde schijf behuizing van 2.5 of 3.5 gebruiken?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

SATA heeft niks te maken met de grootte van de schijf. Of je een 2,5" of 3,5" schijf kan gebruiken ligt aan de behuizing.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt, hoe kan ik er achter komen welke de juiste behuizing is?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
De fabrikant geeft dat aan. http://tweakers.net/pricewatch/249392/konig-hdd-behuizing-25-inch-sata-usb-20.html Of weet je niet welke grootte HDD je hebt? 3,5 inch zit in je desktop, 2,5 in je laptop. 3,5 inch is bijna zo groot als een DVD-hoesje en dan twee op elkaar. 2,5 inch zo groot als een smartphone.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Even een aanvulling: hele kleine laptops hebben ook soms een 1,8 inch harde schijf. En je hebt ook nog SSD's, die ook vaak in desktops zitten. 9 van de 10 keer zijn SSD's ook 2,5 inch. Behuizingen van desktops worden ook steeds vaker aangepast om 2,5 inch harde schrijven en SSD's te kunnen laten passen.