Waarom maakt mijn monitor geen verbinding met mijn PC?

Hallo beste mensen, ik heb een probleem met mijn monitor. Ik heb een nieuwe computer besteld zonder besturingssysteem en ook zonder bijgeleverde monitor omdat ik al een monitor thuis heb liggen.

Nou had ik alle kabels en al aangesloten en de computer gestart om vervolgens Windows te installeren maar de monitor geeft aan: ''D-SUB No signal entering power saving mode shortly'' en daarna gaat hij op zwart. Wat is de oorzaak hiervan en hoe kan ik het verhelpen? De monitor werkt wel als ik hem aansluit op mijn laptop.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk staat de monitor op de verkeerde ingang. Dit kan HDMI, VGA, of een DVI aansluiting zijn. Probeer met een knop als 'source' of een doosje met een pijltje naar buiten van kanaal te wisselen. Doe dit alleen als de computer aangesloten is en aanstaat, anders vind de monitor geen werkende ingang.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad let er op dat alles op de goede bron staat. En kan het zo zijn dat er een windows schijf of stik in jouw computer moet voordat deze beeld kan geven? Ik weet zo niet uit mijn hoofd of een computer zonder besturingssysteem wel beeld geeft.
Je hebt je nieuwe pc aangezet zonder besturing programma wat inhoudt dat hij geen commando's weet om je monitor aan te sturen. Mogelijke oplossing is je pc aan je laptop te hangen en dan via deze je besturingsprogramma in te laden. Let op, je laptop zal vermoedelijk alleen je HD herkennen die in je nieuwe pc zit. Maar daar moet je toch je besturingsprogramma op gaan installeren. Succes.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
laat maar eens zien hoe je dat voor elkaar wil krijgen om je pc via je laptop te installeren.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Beetje onprettige stijl van reageren, lijkt wel of ik een moord heb begaan. Maar om toch te reageren, hoe denk je dat wij/men gloednieuwe pc's van het besturingssysteem voorzien. Kijk eens in je eigen pc, welke bv Windows versie heb je? Denk dat het een oem is. Maar verder nog een prettige voortzetting van het leven. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
alleen de eerste zin al, elke pc zal zelfs zonder besturingssysteem de bios gegevens in beeld moeten brengen als de monitor goed is aangesloten, bios is namelijk OS onafhankelijk. en nee ik heb geen OEM versie op mijn systeem omdat ik niet van voor geinstalleerde rommel houd. en nieuwe systemen worden voorzien van een hard disk met pre install windows, deze gaan ze echt niet per stuk aan een laptop hangen om te installeren. fijne avond verder.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik geef je gelijk en hoop dat je daar blij en tevreden mee bent want dan ben ik van jou zeer onprettige reageren af. En ooit weleens gedacht wie of wat een bios programmeert, kom eens terug als je dat gedaan hebt of weet hoe dat gaat. Oh sorry, kom helemaal maar niet meer terug, het verveeld alleen maar. Succes!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
leer even wat over pc's de bios wordt niet geprogrammeerd door een OS.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
even voor de duidelijkheid, lees deze pagina op wikipedia maar eens door. http://nl.wikipedia.org/wiki/BIOS