Is de Lenovo K450 i7-4770 goed genoeg voor battlefield 3?

Specificaties:

Intern geheugen 8 GB
Kloksnelheid 1600 MHz
Grafische processor Intel HD Graphics 4600
Processor model i7-4770
Processorcache (L3) 8 MB
Processor-fabrikant Intel
Processorfamilie 4e generatie Intel® Core™ i7
Processor-kloksnelheid 3.4 GHz
Turbo Boost frequency (max) 3.9 GHz
Videokaart fabrikant NVIDIA
Videokaart familie GeForce GTX
Videokaart geheugen 2 GB
Videokaart geheugentype GDDR5
Videokaart model GeForce GTX 650

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (5)

Ja, zou ongetwijfeld goed genoeg moeten zijn! Ik durf niet te concluderen dat de hoogste kwaliteit behaald kan worden, maar een mooie game-ervaring moet toch zeker lukken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik denk dat de videokaart aan de lage kant is. Je kunt battlefield niet op ultra spelen. Dan zou je de videokaart moeten upgraden. Verder is het een prima pc.

Als je een gaming pc wilt dan zou ik je aanraden om eentje zelf samen te stellen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Volgens de recenties http://translate.google.nl/translate?hl=nl&sl=en&u=http://computers.toptenreviews.com/gaming/lenovo/lenovo-ideacentre-k450-review.html&prev=/search?q%3Dlenovo%2Bk450%2Bmoederbord%26newwindow%3D1%26client%3Dtablet-android-samsung%26hl%3Dnl-NL%26source%3Dandroid-browser-type
Blijkt maar weer eens dat een hoge prijs geen garantie is voor hoge prestaties.
NIET geschikt dus.
Zoals al geopperd wordt een game PC samengesteld uit op elkaar afgestemde hoogwaardige componenten
Vooral het moederbord is de belangrijkste schakel hierin. Een snelle processor, snel geheugen en dito grafische kaart komen nooit tot hun prestties als het bord niet in staat is om deze componenten op snelheid te laten communiceren. Verder is op maat samengesteld meestal nog goedkoper ook
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je hebt gelijk hoor, maar je moederbord is toch bijna nooit de bottleneck in je systeem?
Ik zou eerder iets meer investeren in een gpu(videokaart) dan een moederbord van 300€ kopen. Je hebt namelijk al een heel mooi moederbord voor ~100€
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Sterker, in de meeste systemen die van de plank gekocht worden is bijna ALTIJD het moederbord wat de bottleneck is.
Net als een racewagen is het uiteindelijk de combinatie van de juiste componenten die het verschil maakt tussen een winnaar en een bezemwagen.
Dus ook een € 300,= moederbord is de verkeerde keuze als daar een waaibomen GPU op gezet wordt. Balans is het recept voor een goed draaiende game PC. Het budget bepaald dan wat de uiteindelijke resolutie en framerate wordt en dat hoeft echt geen PC te zijn waar het duurste van het duurste ingestoken is. Een € 800,= systeem met een highres framerate van 80 heeft vrijwel dezelfde spelbeleving als een € 1200,= systeem met een framerate van 120, maar het verschil zit m dan wel in je portomonnee.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Moederbord is NOOIT de bottleneck. Moederborden(met dezelfde chipset) zijn altijd op een procentje hier en daar hetzelfde qua prestaties en hebben sloten met theoretische bandbreedtes die over het algemeen nooit volgegooid worden door de componenten die er op zitten. Het enige waar moederborden in verschillen zijn de mogelijkheden qua uprgradebaarheid(het aantal sloten). Het zijn de losse componenten op dat moederbord die de bottleneck kunnen vormen. Als je een zwakke GPU met een zware CPU combineert(of andersom) ga je toch niet het moederbord de schuld geven van de bottleneck?? Dat is de wereld op zijn kop. Dat is het een hetzelfde als een Ferrari-chassis de schuld ervan geven als je er een fiat Panda motor en een highend uitlaat er op monteert. Dat de combinatie moet kloppen is waar, echter is het mobo zelf nooit een component waar je echt rekening mee houdt icm met prestaties. GPU+CPU+RAM voor gaming SSD/HDD voor bepaalde laadtijden. Enige waar een mobo echt verschil kan maken is wanneer je met SLI of CF gaat werken en ook dan hoef je alleen maar te kijken of het ondersteunt wordt. Ook daar heb ik nooit gehoord dat het ene SLI (x2) mobo veel beter is dan het andere.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Een snelle processor, snel geheugen en dito grafische kaart komen nooit tot hun prestties als het bord niet in staat is om deze componenten op snelheid te laten communiceren." Graag een werkelijk bestaand voorbeeld met berekeningen hoe je dat voor je ziet.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
"Moederborden(met dezelfde chipset) zijn altijd op een procentje hier en daar hetzelfde"
Inderdaad, maar dan moet je dus wel de juiste chipset kiezen
En ik hoef mijn mening en ervaringen daarbij niet te verantwoorden met berekeningen, je bent volledig vrij om je eigen keuze te maken en je eigen ervaring opdoen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Inderdaad, maar dan moet je dus wel de juiste chipset kiezen. Nee, eigenlijk ook nog niet eens. Stel je wil een i5 met 1150 socket gaan kopen het maakt dan echt niet uit welk moederbord je dan pakt zolang er maar een 1150 socket op dat mobo zit. "En ik hoef mijn mening en ervaringen* daarbij niet te verantwoorden met berekeningen," Tuurlijk hoef je dat niet, maar dan is je verhaal dus compleet ongeloofwaardig, alleen geef je dat zelf nog niet toe. In principe zeg je dus: "ik kan hier onzin vertellen wat ik wil als iemand wat anders zegt trek ik me er lekker niks van aan en blijf ik bij mijn standpunt." "je bent volledig vrij om je eigen keuze te maken en je eigen ervaring opdoen." Wie? De vrager? Die nu dus onjuist geïnformeerd is? Die kan dus straks inderdaad een andere ervaring op doen dan jij hem voorgespiegeld hebt. Namelijk dat een moederbord geen(lees: haast geen) invloed heeft op de prestaties van het algehele systeem. *Maar wat is jouw ervaring dan? Heb je ooit weleens een moederbord vervangen en de rest van de componenten behouden en dan een behoorlijke snelheidswinst behaald? Zoals je dat bijvoorbeeld voor elkaar krijgt met een upgrade van een videokaart, waar je wel een verdubbeling van FPS kan krijgen? Mijn ervaring is dat een moederbord vervangen HAAST geen snelheidswinst op levert. Waarom kom jij dan tot een andere mening. Leg dat eens uit. Waarom durf je wel iets te beweren maar waarom probeer je je bewering niet te onderbouwen? http://nl.hardware.info/reviews/4434/43/33-haswell-moederborden-vergelijkingstest-26x-z87-4x-h87-en-3x-b85-benchmarks-3dmark http://nl.hardware.info/reviews/4434/44/33-haswell-moederborden-vergelijkingstest-26x-z87-4x-h87-en-3x-b85-benchmarks-cinebench-115 Traditiegetrouw liggen de prestaties van moederborden met dezelfde chipset zo dicht bij elkaar dat die prestaties geen reden zijn om voor een bepaald bord te kiezen.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nu nemen we eens wat GPU's http://nl.hardware.info/reviews/5115/2/benchmarks-battlefield-4-getest-met-40-gpus-inclusief-4k!-benchmarks-1920x1080 Dus conclusie. Veel belangrijker dan een moederbord. Maar dan echt een factor 10 belangrijker is of je de juiste GPU en CPU koopt. Flikker daar het slapste moerderbord wat je daarbij kan vinden en je prestatie zal in het slechtste geval iets van 10% zakken. Neem je een andere GPU kan je zomaar 6-7 keer zoveel FPS halen. Zo hoeft een vrager dus geen onjuiste ervaring op te doen.
Een PC Game moet je minimaal op 60 FPS kunnen spelen, om alle belevenis perfect te volgen. Met deze PC kun je Battlefield 4 op laag tot medium wel halen met rond 50 FPS. Namelijk de Videokaart (GPU) is verouderd voor de Games van nu en 8 GB is wel oke, maar als je bijvoorbeeld nog andere dingen wilt doen, Zoals Skypen, met Fraps Gameplay recorden. Dan is je 8GB al op. Wat ik zou doen is je eigen PC maken. En als je nog niet weet hoe dat moet, zou ik je laten informeren bij een PC winkel, zoals Dixons en/of MyCom. Ik kan zeggen dat dat top winkels zijn! Ik ben daar vaste klant en word altijd goed geholpen!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, echter voor eigen oordeel vatbaar.