Waarom zit bij een laptop, de webcam aan de binnenkant? Waarom boven het scherm en niet aan de buitenkant van de klep?

Dit is toch niet praktisch? Zo kun je foto`s van jezelf maken, maar niet van degene die tegenover je zit. Dan heb je toch weer een losse webcam nodig.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.4K

Het beste antwoord

Omdat de bedoeling van een webcam is dat je jezelf inbeeld brengt, tijdens bv chatten
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Ja, dat klopt. Maar verreweg de meeste mensen gebruiken dat ding voor het chatten met video, en dan zit ie daar op de goede plek.
AWM
14 jaar geleden
Als ze die webcam op de buitenkant zouden doen, zou ongeveer een tienmiljoenvoud van het aantal mensen zoals jij, aan het klagen zijn dat die webcam niet aan de binnenkant zit.

Ze moesten dus kiezen:
a. een aantal mensen zoals jij willen een webcam aan de buitenkant om schreenshots te maken van andere dingen.
b. de rest van de wereld wil gewoon een webcam gebruiken waarvoor die bedoeld is en vinden dus dat die aan de binnenkant hoort

Niet zo'n moeilijke keus, denk ik zelf.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal gebruik je een webcam om naar jezelf te richten, maar het zou inderdaad beter zijn als je hem ook kon draaien, 360 graden, dat hij naar jou kan, iets omhoog als je lang ben en naar degene die tegenover je zit :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er zijn ook modellen waar je de cam gewoon kunt draaien, dat heb ik wel in de praktijk gezien.

Opmerking daarbij is natuuurlijk dat de reden is dat een webcam bedoeld is om degene die achter de computer zit in beeld te brengen.

Andere opmerking, foto's maak je met een fotocamera natuurlijk.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De hel bedoeling van zo'n webcam is om jezelf te kunnen filmen/fotograferen als je geen zin hebt om een camera te pakken en de foto daarna op je computer te zetten.
Als je de persoon tegenover je wilt filmen/fotograferen kan je ook gewoon de laptop omdraaien, die dingen zijn niet zo zwaar, dus dat moet toch echt te doen zijn.

Toegevoegd na 20 seconden:
met hel bedoelde ik hele