ik heb een micro sd card van 32 gb, na formatteren, geeft mijn tablet nog steeds aan geen ruimte, wat nu?

na de micro sd kaart te hebben geformateerd met fat 32, geeft wel aan nog 29 gb schrijfruimte, maar in tablet kan ik er alsnog bijvoorbeeld geen fotos mee maken en waarschijnlijk dan er ook geen apps opzetten, wat nu, iemand nog enig idee?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

SD-kaarten zijn er in verschillende soorten. Eerst was daar de SD-kaart met een capaciteit tot 2 GB. Om de capaciteit te kunnen opschroeven werd daarna de SDHC-kaart ontwikkeld met een capaciteit tot 16 GB.

Een apparaat dat alleen geschikt is voor SD-kaartjes kan geen SDHC-kaarten gebruiken, andersom wel.

Daarna kwamen de SDXC-kaarten met capaciteiten boven de 16 GB. Een kaartje van 32 GB moet dus wel een SDXC-kaart zijn.

Kijk nu goed in de gegevens van je tablet om er achter te komen of hij ook geschikt is voor SDXC-kaarten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Misschien moet je hem formatteren met een NTFS indeling?