Ik ben mij gebruikersnaam en wachtwoord van de router kwijt. Hoe achterhaal ik deze?

Ik ben sinds kort mijn netwerk beveiligings sleutel kwijt en probeer hem te achter halen zodra ik op de 192.168.1.1 site ga vraagt dit om een gebruikersnaam en wachtwoord maar ik weet deze niet , iemand die weet hoe het te achterhalen? ik heb een icidu 11G wireless broadband router .

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
9.6K

Antwoorden (2)

Als je zelf nooit een ander wachtwoord hebt ingesteld, is bij Icidu de standaard gebruikersnaam "admin" en het wachtwoord "password" of "1234" (zonder de aanhalingstekens natuurlijk).

Heb je wel zelf een wachtwoord ingesteld en die weet je niet meer, dan moet je je router terugzetten naar de fabrieksinstellingen.

Toegevoegd na 3 uur:
Fabrieksinstellingen herstel je door de stroom eraf te halen, de resetknop in te drukken en ingedrukt houden, de stroom er weer op, en dan wachten tot het systeemlampje gaat branden. Dan de resetknop weer loslaten.
bamibal
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
In sommige gevallen is het paswoord gewoon blank.
Als de standaard user/pass niet werkt is er waarschijnlijk een keer een eigen password ingezet. Je kan je router resetten naar de fabrieksinstellingen om de standaard user/pass weer te gebruiken. Dit doe je als volgt:
Schakel je router uit en druk op de resetknop. Houd deze even vast tot de systeem LED ongeveer 3 seconden brandt. Laat daarna de knop los en laat de router opnieuw opstarten.
Als het goed is kan je nu weer met de standaard inloggegevens op de webinterface van de router inloggen en je beveiligingswoord terug zien. Vaak is deze alleen middels bolletjes zichtbaar en weet je dus nog niets. In dat geval kan je zelf een nieuw beveiligingswoord of zin intypen, die je daarna ook weer invoert in al je draadloze apparaten.