Kan ik 1 harde schijf vebinden met 2 apparaten ?

Ik heb een externe harde schijf van 2 GB.
Deze heb ik in tweeen gedeeld als 2 primaire schijven van 1 GB elk.
Een van deze schijven is geformatteerd in WBFS (indeling Nintendo Wii), en de andere is als NTFS geformatteerd.
Nu wil ik deze schijf aansluiten op mijn Wii en mijn Smart TV.
Maar ik kan er geen splitter ervoor vinden.
Ik weet wel hoe ik zelf er eentje kan maken.
Wat is de reden dat men deze splitter niet heeft ?
Of kan hetgeen wat ik wil helemaal niet (schade en wat dan ook).

Toegevoegd na 34 minuten:
2 GB moet zijn 2 TB.

Toegevoegd na 38 minuten:
De kabels schijnen wel op Ebay te staan. Maar waarom niet in de reguliere computerwinkels ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Je kunt ook een USB-hub gebruiken.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Die bestaan niet. Het gaat om 1 vrouwtjes connector naar 2 mannetjes connectoren.
Toch bedankt voor het meedenken.

Het beste antwoord

Het kan inderdaad niet fysiek gezien een HD kan maar 1 andere aansluitpunt zien en zich daaraan koppelen dus een dubbele aansluiting dat zou altijd fout gaan.
Je zult de schijf alleen kunnen delen via een netwerk op een pc als je de tv en wii kan delen dan kan het wel via een pc maar vraag me af of de smart tv daar toe instaat is
het gaat dan altijd via de pc of console.
Je zou wellicht wel een usb switch kunnen proberen? zodat je kunt schakelen.
maar geeft het dan wel tijd om hem te vinden.
of wellicht moet je eerst alles uit doen de knop switchen en dan de wii of de tv aanzetten
let wel kooop geen usb hub maar echt eentje met een knop. zodat ze hardware matig geschieden zijn.
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zoals jij het verteld is het voor mij duidelijk.
Bedankt.

Andere antwoorden (1)

Nee, dat gaat niet, je kunt bij USB maar 1 host (de computer, de wii, de TV) hebben. Een splitter is dus onmogelijk, dan gaat data door elkaar heen lopen en dat gaat gegarandeerd mis. Ik snap niet hoe je weet hoe je zo'n splitter kunt maken.
gvrox
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Bedankt voor je antwoord.