Hoe kan ik de functies van mijn touchpad van mijn asus laptop windows 7 aanpassen?

mijn touchpad van mijn asus N61J laptop met windows 7 is te gevoelig. ik wil niet dat het drukken op de pad de functie van muisklik heeft. ik wil graag met het vlakje alleen kunnen bewegen en alleen met de aparte knoppen kunnen klikken. niet dat als ik even iets te hard druk op het vlak dat dat een klik veroorzaakt. nu vind ik n.a.v een dergelijke vraag op de website aanwijzingen vd instellingen via configuratiescherm- apparaten en printers-muis , maar ik vind alleen de muisinstellingen voor mijn usb muis in mijn configuratiescherm en niet van mijn touchpad. ik heb echt overal gezocht !
Hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Bij de plaatjes die rechtsonder in de taakbalk staan staat op mijn laptop de touchpad afgebeeld als grijs rechthoekje met twee kleine grijze rondjes eronder. Daar kan ik op klikken, en dan kiezen voor Eigenschappen voor aanwijsapparaat. Dan popt er een menu op waarin ik bij Apparaatinstellingen kan klikken op Instellingen, en dan komt er opnieuw een menu waarin onder meer de Gevoeligheid aan te passen is.
Nou heb ik een Packard Bell met Windows Vista, maar het lijkt mij dat de touchpad van een Asus met Windows 7 op vergelijkbare wijze in te stellen moet zijn.
Plaatje bij antwoord
Amadea