Moet ik een nieuwe laptop, waarvan de accu nog nieuw is, helemaal uit laten gaan?

Ik heb dus een nieuwe laptob. Moet ik deze als hij aanstaat de eertse paar keer helemaal uit laten gaan, zodat hij geen stroom meer heeft, of voldoet het om dit als "hij bijna op is" weer aan het stroom te zetten. Is het dus goed voor je laptob om bij de eerste keren dat je hem gebruikt zo ver te gaan dat hij uitvalt, omdat hij geen stroom meer hooft?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Het hele verhaal over 'luie' accu's is met de huidige generatie accu's achterhaald.

Het kan geen enkele kwaad om je laptop aan de stroom te leggen voordat hij helemaal of zelfs maar half leeg is. Of hem überhaupt regelmatig te gebruiken terwijl hij aan de stroom ligt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Klopt niks van, ook de huidige accu's kun je maar 1000x opladen, alleen vertellen fabrikanten graag dat het wel kan, want hoe eerder de accu stuk is hoe meer ze er van verkopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hé, wat gek, daar zit ik al ver overheen en mijn accu doet het nog steeds net zo goed! Zal ik jou ook minnen omdat ik denk dat je onzin verkoopt, of zal ik het beschaafd houden?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik werk zelf bij en computer fabrikant, dus zal toch zeker wel weten hoe het werkt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Blijkbaar niet. Geeft niets, in een bepaalde sector werken betekent nou eenmaal niet dat je expert bent op het gebied van alle technologie die in die sector wordt gebruikt. Daar kan jij ook niets aan doen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mensen, zullen we het netjes houden? De 1 vindt dit, de ander gelooft dat. Nou mooi die verschillen
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Sorry mensen, maar HereIsTom heeft gelijk

Andere antwoorden (5)

om lang plezier te hebben van je accu is het altijd verstandig om hem helemaal leeg te laten gaan.
Anders krijg je een luie accu die niet meer goed oplaad

Toegevoegd na 1 minuut:
Een luie accu is niet helemaal meer op te laden en begint steeds eerder te piepen dat hij leeg is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad beter om 'm de eerste paar keer helemaal uit te laten gaan, en daarna ook zo af en toe.
Als je toch al bij een stopcontact zit is het beter om je accu eruit te halen en op netstroom te werken, dan spaar je de accu voor als je 'm echt nodig hebt!

Toegevoegd na 11 minuten:
Geloof niet al die onzin artikelen dat het niet nodig is e.d. Want dat maken de fabrikanten je graag wijs zodat ze meer accu's verkopen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, dat hoeft niet meer met de nieuwe generatie lithium-batterijen. Lees het artikel....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is inderdaad beter dat je dit in het begin doet.

(je kan het vergelijken met een accu van GSM .... daar staat het zelf in de handleiding om hem eerst volledig op te laden en dan helemaal te laten leeglopen).

Idem voor laptop
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De eerste 3 keer zou ik dit zeker doen, dan houd de accu het langer vol.

Remco