Waarom doen mijn audio-aansluitingen op de pc het niet?

Ik heb een HP DC7600 SFF pc met Windows 7. Na herinstallatie krijg ik de front-aansluitingen van de audio (phones, mic) niet aan de praat.
Driver krijg ik ook niet geïnstalleerd. De achterkant doet het wel maar bij geen van de kanten doet de microfoon het...

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Na update van Windows is het opgelost.

Antwoorden (2)

in principe, als de achterkant het doet moet de voorkant het ook doen dit zou toch een instelling en het audio programma zelf zijn ? zie config scherm en eventueel de naam van het programma wat het geluid aanstuurt
ik weet even niet wat je bedoeld met de driver want als de achterkant het doet zou dat de driver al zijn.
het kan zijn dat er een chipset driver nodig is die de geluidskaart ontsluit ?
deze is wellicht te vinden onder de optionele downloads van windows update

anders zou ik ik driver booster van iobit proberen

advies: als deze zijn werk gedaan heeft, gooi het er daarna maar vanaf want
je wordt doodgegooid met " koop nu" terwijl dat programma zijn werk al gedaan heeft
capthavoc
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het rare is dus dat alleen de phones achter het doet. Dit wordt aangegeven door Windows in het Config scherm
Volgens mij moet je je mic en phones aanzetten in je audiomixer. Dit is een programma wat standaard in je Windows zit. Kan je bv zien door op het loudspeakertje te klikken onderin je taakbalk. Succes!