Hoe komt het dat mijn Acer Aspire niet meer opstart?

Hallo,
Mijn Acer Aspire (laptop) start sinds vandaag niet meer op.
Als ik mijn laptop opstart zie ik groot staan: Acer. (dit is normaal)
En rechtsonderin: press F2 to setup. Daarna gebeurt er niet meer. Helemaal niets. Alle lampjes van de laptop branden wel. Mijn laptop is nu 4 jaar oud.

Kan iemand me helpen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
22.8K

Het beste antwoord

Je geeft aan dat je laptop erg heet is geweest. Dit duid erop dat je ventilatie van de laptop niet meer in orde is. Meestal ligt dat aan de stof ophoping in het ventilatie gedeelte, dit moet je van tijd tot tijd schoon laten maken om problemen te voorkomen.

In jouw geval is er mogelijk al schade opgelopen en is door de hitte jouw videokaart mogelijk disfunctioneel, dit omdat de Processor en de grafische chip dezelfde koeling delen. Het is een veel voorkomend probleem en doorgaans kostbaar om te laten repareren.

Echter zijn er wel mogelijkheden dit voor en niet al te hoge prijs toch te laten repareren. Ik heb zelf een eigen onderneming, en repareer ook computers en laptops.

Vraag eerst even rond of iemand je wil helpen bij jouw in de buurt je kent wellicht iemand of misschien dat je vrienden iemand kennen die wee twat er aan gedaan kan worden. Mocht je er desondanks niet uit komen dan mag je ook contact op nemen met mij en bespreken wat ik voor je kan betekenen.

www.htfelectronics.nl
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hallo Brian,

Als je je laptop opstart komt er geluid uit?
Meestal duidt dit signaal op een hardwareprobleem (harde schijf, scherm, ...)
Je kan proberen om je computer op te starten terwijl je F8 inhoudt, dan start je laptop op in veilige modus.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik hoor de ventilator wel. Maar mijn laptop is de laatste tijd wel heet. Opstarten in veilige modus heeft geen nut. Toch bedankt voor je reactie
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Heb je al eens geprobeerd om de laptop open te maken, ik merk bij mij ook dat er na een lange tijd redelijk wat stof verzameld wordt tussen de ventilator en de case zelf. Door hem open te maken kan je het stof eruithalen, dat verklaart de hitte die je laptop afgeeft.
Probeer je accu van de laptop eruit te halen en er weer in doen.. Miss dat die het dan werkt... Of probeer zonder accu je laptop aan te zetten.. Als deze stappen niet werken.. Dan ligt echt waarschijnlijk aan je harde schijf of bios! Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik zou wel de accu eruit willen halen maar ik denk niet dat ik dat kan.
Ik heb daar totaal geen ervaring mee. Is het heel ingewikkeld om de accu eruit te halen? Alvast bedankt
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
hallo de accu zit aan de onderkant deze verwijder je door met een pen (of iets anders) in het rode gaatje te stopen en naar links of naar rechts te schuiven dan komt de accu eruit :)
Hallo, mijn laptop had laatst ook een probleem. Niet dat ik een genie ben met computers, maar het is mij gelukt! Ik heb 'm dus opgestart in veilige modus. Hier heb ik een systeemherstel gedaan. Dat kun je vinden als u de startknop indrukt. Als u het systeem dan herstelt naar een punt dat de laptop het nog deed, kan het werken... Ik hoor het graag!