Hoe partioneer ik een FAT32 HDD?

Ik heb schrijfbeheer gevonden, maar kan hier zover ik kan zien niks nuttigs met de schrijf, maar kan hier de schrijf niet vergroten, verkleiner o.i.d.
Moet ik deze schrijf eerst naar NTFS converteren, als dit moet, hoe doe ik dit dan?

Bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Formatteer de schijf, geef een bepaalde groottte op (de helft bijvoorbeeld, niet alles) Geef aan dat het een Fat32 partititie moet worden. Daarna doe je het nog een keer met de andere helft die niet geformatteerd is.

Het beste antwoord

Zorg dat de Freecom HDD leeg is verwijder daarna eerst het volume

Maakr daana ee nnieuwe partitie en geef aa nwelke grote jouw eerste partietie moet zijn formateer deze daarna in FAT32 of NTFS voor de over gebleven ruimte geld dezelfde handeling eerst nieuw volume aanmaken daarna formateren naar FAT32 of NTFS je kan meerdere partities op deze manier aanmaken.

Succes
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Naar mijn weten is het niet mogelijk om de harde schijf te vergroten met windows schijfbeheer. Verkleinen is wel mogelijk maar de mogelijkheden met schijfbeheer zijn nogal gelimiteerd. Zelf heb ik wel eens Partition Magic gebruikt dat gemakkelijker en beter in gebruik is dan windows schijfbeheer.

Tevens is het niet handig om naar NTFS te converteren aangezien je dan vast zit aan een bestandslimiet van 4GB. Oftewel je kan je geen bestanden groter dan 4GB op die partitie zetten dan.