Mijn laptop heeft 4 gb werkgeheugen maar ik zie maar 2.57 gb wat is er mis?

Mijn laptop is een Compaq CQ60-420ED het besturingssysteem is Windows 7 Ultimate 32 bit, ik heb een AMD Athlon 64 x2 processor. Sinds een aantal dagen zie ik in task manager staan dat er maar 2.57 GB werkgeheugen beschikbaar is. Normaal was dit altijd 3 GB (ik ben op de hoogte van de beperkingen van 4 GB bij een 32 bit installatie van Windows 7 OS en ook dat er ruimte vrij moet zijn voor de grafische kaart), bij Eigenschappen van Deze Computer geeft hij ook aan 4GB geïnstalleerd (2.75 GB beschikbaar). Ik heb 2 bankjes van elk 2 GB. Ik merk dit ook als ik images draai met VMWare Player normaal kon mijn laptop er makkelijk 3 tegelijk draaien nu maar 2 tegelijk of soms 1.

Ik heb de volgende dingen al geprobeerd:
1. Memory86 en Windows geheugen test op beide modules, en ook nog eens elke module apart (dus alleen een module in het bankje en dan testen). Hier kwamen geen fouten uit.

2. De modules apart erin gedaan, om te testen of hij doorstartte. Ze startte netjes door, Los van elkaar en met elkaar

3. msconfig > opstarten > geavanceerde instellingen 'het vinkje weghalen als er 0 staat'. Had geen effect

4. Wisselbestand vergroot. Had geen Effect

5. Bankjes omgewisseld. Geen effect.

Heeft iemand nog suggesties wat ik nog kan proberen? Of wat de oplossing is?

Alvast bedankt

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat komt omdat je een 32-bits besturingssysteem gebruikt.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
En misschien gebruik je shared video memory?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Dat wist ik inderdaad, dat stond in de vraag vermeld maar bedankt dat je dat nog eens zegt :). Ik heb het gevonden! Het komt door mijn videokaart dat ik maar 2 GB geheugen overhoud de andere 1 GB is voor de videokaart :). Dankjewel voor antwoord! Het was shared video memory :)

Het beste antwoord

Ik zou persoonlijk een 64bit installatie erop zetten. Aangezien dat je videokaart wat achterhoudt kan dit een probleem zijn.