Ik wil graag 3 vga beeldschermen aansluiten op mijn GTX 760, welke adapters heb ik nodig ?

hij heeft 1 dvi-i output 1 dvi-d output 1 displayport en hdmi.
welke adapters heb ik nodig ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Dit wordt vrij lastig met 3 VGA (ook wel D-Sub) beeldschermen. Allereerst moet je nagaan of er (bijna altijd het geval) een DVI-VGA adapter bij de doos zit. Zo ja, heb je al 1 oplossing.
Omdat tegenwoordig bijna alle schermen digitaal worden aangestuurd is er dus op jou videokaart maar 1 analoge aansluiting. De DVI-I (analoog EN digitaal). Om dus jou andere beeldschermen ook aan te sluiten moet je digitaal-analoog converters hebben.

Oplossing 1:
1. Actieve converter DVI-D -VGA (zie bron, of soortgelijk natuurlijk)
2. Actieve converter HDMI -VGA (zie bron, of soortgelijk natuurlijk)
3. Gebruik de DVI-VGA adapter

Oplossing 2: Koop een 2e (goedkope SLI (voor onderlinge connectiviteit)) met VGA vanwege dat ik betwijfel of 3 kabels naast elkaar passen in je videokaart. Bij mij ging dat in ieder geval vrij lastig.

Oplossing 3: Nieuwe beeldschermen...
Oplossing 4: Andere videokaart (slecht plan)