Ik heb een stel mooie speakers aan mijn laptop aangesloten, maar het geluidsvolume is zwak. Hoe kan ik dat geluid sterker maken? Alvastbedankt.Erikand

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Zijn het wel actieve spakers (met ingebouwde versterker)?
Signaal wat een laptop afgeeft moet namelijk eerst nog wel versterkt (door een versterkr dus) worden om er passief speakers op aan te sluiten.

Antwoorden (2)

Als de laptop en de speakers nog niet op hun maximum staan, kan je het zo nog luider zetten. Indien dat nog steeds te zwak is, kan je proberen de speakers in een bolle kom te leggen, zodat die het geluid (beperkt) versterken. Dit scheelt met moeite een paar decibel maar werkt ook bij gsm's en mp3's dus moet het wel lukken. Controleer ook of je de boxen goe hebt aangesloten (dus of het diep genoeg in de computer zit), en probeer de aansluiting wat te draaien, want bij wat oudere kabels (mooi voorbeeld de oortjes) helpt dat ook.

Toegevoegd na 44 seconden:
*goed

Toegevoegd na 2 minuten:
Indien dit niet helpt, kan ik je aanraden om naar de winkel te gaan (als het binnen de garantie is) en daar hulp te vragen, of een nieuwe speaker kopen in het slechtste geval...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Een vraag: zijn deze luidsprekers ook op andere apparaten zwak? Zijn de luidsprekers voorzien van een eigen versterker? Indien niet, moet de geluidskaart namelijk het geluid leveren en krijg je nou eenmaal niet zo'n sterk signaal. Er bestaan kleine setjes voor c.a. 25 Euro met subwoofer en twee kleine luidsprekers. Ideaal voor een pc of laptop. Als je echter jouw luidsprekers wilt gebruiken, moet je zorgen dat het signaal versterkt wordt. Dat kan alleen maar met een versterker tussen je laptop en pc. Als je deze niet voor niks krijgt, zul je waarschijnlijk meer moeten betalen dan voor het bovengenoemde setje.