Hoe weet je of je voeding in een nieuwe pc kast past?

Ik wil
Een nieuwe kast voor mijn hardware kopen, de Coolermaster Stryker.
Ik heb nu een 550W voeding. Hoe weet ik of deze in deze nieuwe kas
zal gaan passen?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Hardware
4K

Het beste antwoord

Het kastje van je voeding zal zeker passen, deze zijn standaard, maar het gaat je waarschijnlijk om de aansluitingen. Je moet kijken of je stroomconnector van het moederbord past, of je stroom connectors voor je grafische kaart nodig hebt, of je nog de S-ATA stekkers nodig hebt, een Floppy connector en of je PCI-E connectors wilt hebben.
Dus, kijk welke aansluitingen je nodig hebt, anders heb je niet veel aan je voeding.

Toegevoegd na 13 minuten:
Trouwens, ik heb een Thermaltake Llitepower 600W. Bij het spel Skyrim in 3D gespeeld, haalde mijn oude voeding van 500w het niet meer en de computer schakelde zich heel vaak uit. Ik heb een ASUSTek P8P67 Deluxe moederbord, met een i5 en een AMD Radeon HD 6900 Series grafische kaart. Daarnaast 2 HDD's, een SSD, een BD, en een USB-HDD aangesloten. Dit verbruikt nogal wat stroom. En er lopen drie ventilatoren.
Als ik zie welke kast je gebruikt, neem ik aan dat je een leuke spelcomputer wilt bouwen. Kijk dan liever naar een wat zwaardere voeding. Het kan zijn dat je dan met 500W aan je grenzen stoot. Hoeft niet. Vooral als hij niet de nodige stekkers heeft, zou ik, voordat je adapters koopt, meteen een betere voeding halen.
Bij verder nakijken, zag ik dat er zelfs voeding van 700w gebruikt werd in deze kast....
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Maak je niet druk. Voedingen hebben allemaal standaardmaten en passen in principe in iedere kast. In de ene kast past hij bovenin en in de andere onderin. Waar hij ook gaat, je kunt er vanuit gaan dat hij past (tenzij je een voeding van 15 jaar terug heb).
Je zult wel rekening moeten houden met het type voeding dat al jou hardware van stroom moet voorzien. In dat geval zul je meer gegevens moeten geven over jou hardware en voeding.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik had een voeding van viertachtig in mijn pc, zonder veel moeite kon ik opwaarderen naar een 700 wart. Het is vrij universeel die dingen. Ik verwacht bij jou ook weinig problemen. Als je pc tenminste niet-onderbouwde is dan twee jaar. Maar met jouw huidige voeding verwacht ik dat niet